KMar is altijd, in ieder deel van Nederland, zij het niet voor de politie meldkamer, dan wel voor de eigen meldkamer een hulpdienst, daarbij zit de KMar meer op de rijkswegen dan de gemiddelde politie eenheid, denk aan controles, achtervolgingen etc etc.
Hier in de gemeente rijd handhaving gewoon in een witte corsa met een zuignap bordje handhaving er op. Heb ze nooit horen klagen.
In jou geval, indien je kennelijk ook langs de weg werkt, zorg dat je iets van reflectie op die auto krijgt, alles behalve bzk.
Alles wat ik tegenkom aan bzk op niet hv voertuigen, beveiligingsbedrijven, verkeersregelaars etc etc gaan gewoon aan de kant, we maken hier een melding van op ivm schending rechten bzk.
Waarom ben je zo gebrand op BZK striping? het was maar een voorbeeld van een professionele striping welke goed opvalt en voldoet aan de eisen.
Dat het bij jouw in de gemeente wel werkt, ligt waarschijnlijk aan het takenpakket dat ze hebben. In de gemeente waar ik werk, hebben wij via c2000 contact met het OC, en worden wij ook regelmatig ingezet bij incidenten of HV behoevende situaties, waar vaak ook wel eens spoed bij komt kijken. Denk bij ongevallen aan het aanrijden naar een ongeval materieel, verkeer regelen bij grootschalige ongevallen en ook het verzorgen van een weg afzetting en eventueel hulp verlenen. Ook rijden wij reanimaties als er geen eenheid beschikbaar is of als wij dicht in de buurt rijden.
Ook hebben wij bepaalde taken met rijdend verkeer (C borden, helmplicht) in het centrum, waardoor wij wel eens voertuig een stopteken geven d.m.v. een stop matrix, en als wij in het buitengebied rijden en daar verbaliseren en vergunningen/ontheffingen controleren is het voor ons belangrijk dat de burger ziet wie wij zijn, en dat wij in het donker opvallen als wij langs de weg staan.
In mijn woongemeente rijden ze ook in een Volkswagen up met een bordje handhaving achter het achterraam. Ik ben ook bekend met hun takenpakket, en dat is echt een wereld van verschil met dat van ons.