Gedurende een onderzoek mag je inderdaad niet solliciteren, maar het is bijna klaar en ik wil pas na de vakantie solliciteren. Alleen vraag ik mij af of dit problemen gaat leveren.
Wat bedoel je exact met ''dus is het enkel een schade ding en de politie besluit niet te vervolgen''. Toen ik werd gebeld, hoorde ik wel iets van verkeerspolitie of OM.
Je bent een beetje moeilijk te volgen. Je weet toch zelf wel wat je gedaan hebt? Als je per ongeluk met je auto tegen iemand aan hebt gezeten, los je dat gewoon op met een schade formulier. De politie komt hier soms bij om te bemiddelen tussen 2 partijen maar heeft verder niets met justitie te maken.
Als je tegen iemand aan zit en je hebt alcohol op of je meld de schade niet bij de gedupeerde, of je maakt met een sleutel een dikke kras over iemand zijn auto dan wordt het een ander verhaal.
Als je schade niet meld is dat (volgens mij) een misdrijf. Ik meen dat je 24 uur de tijd heb om je te melden. Zelfs als je je van geen kwaad bewust bent zal de politie dus een onderzoek starten. (dan worden jij, de tegenpartij en evt getuigen gehoord.) als dat onderzoek is afgerond gaat het rapport naar justitie en die besluiten of ze je gaan vervolgen of niet.
Dat je aangeeft dat het onderzoek bijna is afgerond, geeft dus nog niet aan dat je al kan solliciteren. Als je niet vervolgd wordt lijkt het me geen probleem om de sollicitatie te doen. Wordt je wel vervolgd is het denk ik wel een probleem. In ieder geval zal je er tijdens je sollicitatie open kaart over moeten spelen en misschien wat minder vaag dan dat je hier doet. wees met name duidelijk.