Achter veel 'terroristen' zal, voornamelijk als we spreken over zgn. 'lone wolfs', geen geoliede inlichtingendienst zitten. Deze personen zullen eerder opportunistisch handelen n.a.l. van mogelijkheden en informatie die men nu bijvoorbeeld in de schoot geworpen krijgt. Ik kan mij persoonlijk behoorlijk ergeren aan de sensatiezoekende eigenschappen van de Nederlandse media. Mijn steun gaat uit naar de politievoorlichtster op het perron daar, ik zou gek worden van al dat zinloze gespeculeer.
Ik zou als politie of anti-terreureenheid er ook knettergek van worden, omdat je weet dat als er daadwerkelijk een aanslag komt de politie en veiligheidsdiensten tot op het bot zullen worden vernederend en vermoedelijk een hoge officier als een Jan *** excuus moet gaan aanbieden aan het volk.
Wat wil je in vredesnaam verwachten van deze diensten als je het normaal vindt dat iedereen met mobieltje onbeperkt foto's kan maken vanuit alle hoeken en op sociale media post, je publieke omroep gedurende lange tijd de gehele inzet live op Ned 1, Ned 2 en via internet laat zien, etc.
Uiteraard is het onzin om te denken dat in Midden Oosten mensen van kaliber Bin Laden zitten die nu even een aanslag gaan uitwerken op papier. Ze hoeven dat niet te doen omdat twee terreurorganisaties die weten dat ze draagvlak hebben in Westerse landen een oproep doen om een aanslag te plegen.
Het kan zoals Joost aangeeft gewoon gaan om een paar jongens die geboren zijn in Rotterdam, de Nederlandse taal goed beheersen die nu ineens beschikken over informatie die ze eigenlijk niet gegund zou moeten worden.
Bedenk dan ook dat in Nederland de meest onbenullige documenten staatsgeheim worden gemaakt en men dit ziet als persvrijheid of vanzelfsprekende transparantie.