waarbij wat mij betreft het werk van de hulpverleners (in het geval dat het botst) voor gaat.
Maar ga niet misbruik maken van bevoegdheden om mij 'zomaar' op afstand te houden. Dan heb je echt een stevige dobber aan me.
En de echte journalist-professional zal inderdaad wat jij zegt, altijd de hulpverlening als eerste noemen.
Ten 2e pas de media. (commercieel belang)
Over het 2e verhaal (geldt niet alleen voor jou): hou er rekening mee dat als er afstand wordt gevraagd, al dan niet met linten, dit ook gebeurt om zaken waar je als journalist even niks van weet.
Dat heeft met politiewerk te maken (b.v. pd management, veiligstellen van sporen en daderwetenschappen).
Dan kun je als journalist nog zo moeilijk doen en de agent van zijn werk houden omdat jij denkt een zware dobber voor hem te moeten zijn.
Een agent die zijn werk goed doet, gebruikt zijn bevoegdheden niet om journalistje te pesten, maar om zijn politiewerk goed te doen, ook al denk jij dat het andersom is doordat jij een andere visie hebt.
Dan heb je als journalist gewoon even vette pech, maar je trekt ter plaatse aan het kortste eind. En dat kan ver gaan.
Dan ga je achteraf inderdaad maar protesteren. In Nederland is men heel pers-toegankelijk en krijgt men achteraf misschien gelijk ook al was het op straat een goede beslissing van de agent.
Dan heb ik als agent mijn doel bereikt en mijn werk goed gedaan. Achteraf lullen is altijd makkelijk, de agent op straat staat altijd met zijn poten in de modder.
Hier mag best wat meer rekenschap mee gehouden worden.
Ben blij dat wij hier een goede verstandhouding hebben met de media. Ook de 112- fotografen die desgevraagd zelfs erg behulpzaam zijn.
Geven en nemen en begrip tonen. Werkt hier prima.
Maar goed ik realiseer mij ook dat er elders ook sharks tussen heb zitten die hun eigen belang ten koste van anderen voorop stellen.