Ik lees het nu pas maar wat een wangedrag van de pers. Waarom achter het slachtoffer aan rennen en hoe triest is het dat een VPK moet zorgen voor de onkenbaarheid van een slachtoffer. Wat mij betreft had de scheldende fotograaf aangehouden mogen worden voor belediging van een ambtenaar in functie.
En buiten dat vind ik het een zwaktebod van de politie dat ze hier voor excuses aanbieden.
Ook hier weer: wacht even de uitkomsten van het onderzoek af.
Ik ken Wim Hoonhout (hoofd woordvoering Rotterdam) een beetje uit zijn Haagse tijd. Als de pers zijn boekje te buiten gaat, zegt hij er echt wel wat van. Maar als er bloemen worden aangeboden (overigens: als 'gebaar van goede wil' en niet als 'excuses' als ik
het artikel zo lees; da's toch net wat anders) zijn er wellicht redenen om aan te nemen.....
Als ik het AD artikel verder lees, zie ik daar ook een standpunt van het AD zelf dat de journalist te ver is gegaan in zijn reactie. Nogmaals: ik ben er niet bij geweest, maar ik lees tussen de regels een beeld van 'twee heethoofdjes' en allebei (motoragent en journalist) te ver gaan.
Ik zie in de AD video ook iets van 'jezelf niet bekend maken' (kledingnummer) en wegrijden van de motoragent, nadat hij dus schade heeft berokkend aan andermans eigendom. In het geval van dergelijke dure apparatuur kan dat zomaar 1000 tot duizenden euro's zijn.
Dat komt ook in het AD artikel terug als "
Op dit moment wordt er onderzoek gedaan naar wie de motoragent is, maar het enige dat ik tot nu toe weet, is dat hij bij de landelijke eenheid hoort'' Daar vind ik ook wel wat van, trouwens....
<knuppel in het hoenderhok>Misschien had die motoragent wel moeten worden aangehouden.</knuppel>
Peen