Het is altijd makkelijk scoren om iemand met een 'omstreden' eigen (lees: andere) mening dan de goegemeente af te branden.
Zoals menig agent hier zal reageren als het gedrag van een collega ter discussie staat ('wacht eerst het onderzoek maar af') zou ik ook in dit geval er voor willen pleiten om eerst eea zwart op wit te hebben wat er nou daadwerkelijk is gebeurd.
True, de fotografen staan er dicht op en er wordt door de agenten geschreeuwd 'opzij'. Maar het gebeuren met die motoragent speelt zich nogal buiten ons gezichtsveld af. En puur afgaand op de reacties van die fotografen is er nogal wat geweld gebruikt.
Als ik de reacties zo lees is voor sommigen een knieschot voor fotografen die in de weg staan nog niet zwaar genoeg; de antipathie druipt ervan af.
Nu loop ik inmiddels ook een tijdje mee in deze 'business' en ik kan vanaf de 'andere' kant ook aardig wat anekdotes vertellen over agenten die hun eigen regels maken. Over agent A die vraagt 'zou u vooral het publiek voor ons willen filmen' (huh...?) en agent B die bij datzelfde incident de filmer in kwestie op belachelijk grote afstand zet ivm diens 'eigen veiligheid' terwijl voorbijgangers, buurtbewoners, etc.. nog steeds op hun gemakkie met hun neus vlakbij het incident staan.
Ik bedoel: het is zo gemakkelijk om elkaar af te branden en hatelijkheden uit te wisselen. Laten we vooral nuchter en zakelijk blijven in deze.