Maglite breder inzetbaar(?)

Auteur Topic: Maglite breder inzetbaar(?)  (gelezen 3565 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NavySeals

  • Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Gepost op: 28 oktober 2015, 23:30:11
Goedenavond,

Nou heb ik zelf 3 Maglite's en diverse accessoires, maar wat zouden jullie ervan vinden als er meer kan worden gedaan met de Maglite?
Er kan op het uiteinde bijvoorbeeld een punt worden bevestigd ( http://www.bustacap.net/ ) voor het breken van glas (dit kan in bepaalde situaties erg handig zijn, vooral AT, maar het is bij een auto te water ook handig, zeker als je er zelf in zit).

Wat zouden jullie hiervan vinden, of zouden jullie graag andere aanvullingen zien?

P.S.: ik weet dat niet iedereen even tevreden is over Maglite, maar we zullen het er maar mee moeten doen....  ;)


Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2015, 09:53:13
 :-\ 98uiye


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2015, 10:35:35
Totaal geen meerwaarde. Voor de doeleinden die je omschrijft zijn veel praktischere hulpmiddelen beschikbaar. De maglite is een goede zaklamp, al moet ik zeggen dat collega's en ikzelf steeds vaker een klein tactisch lampje gebruiken ipv de toch wat lompe maglite.
Senior GGP / Oost-Brabant


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #3 Gepost op: 29 oktober 2015, 11:34:21
Maglite is een log onding. Ik heb een LedLenser L5 aan mn koppel en een Petzl hoofdlamp (voor het zetten van katheters etc). In elke auto zit als het goed is een lifehammer. Werkt prima als je een ruit in moet slaan. Daar zijn ze voor gemaakt. De enige reden dat ik nog een maglite ring aan mijn koppel is voor op het toilet zodat alles niet op de grond ligt tijdens de grote boodschap maar aan de deurklink hangt.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #4 Gepost op: 29 oktober 2015, 14:36:17
Citaat van: spades link=msg=1380883 date=1446114861
Maglite is een log onding. Ik heb een LedLenser L5 aan mn koppel en een Petzl hoofdlamp (voor het zetten van katheters etc). In elke auto zit als het goed is een lifehammer. Werkt prima als je een ruit in moet slaan. Daar zijn ze voor gemaakt. De enige reden dat ik nog een maglite ring aan mijn koppel is voor op het toilet zodat alles niet op de grond ligt tijdens de grote boodschap maar aan de deurklink hangt.

Haha top argument! Ik ga die maglite ring maar weer eens zoeken ;D
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


spades

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #5 Gepost op: 29 oktober 2015, 14:57:52
 
Citaat van: flowcop link=msg=1380914 date=1446125777
Haha top argument! Ik ga die maglite ring maar weer eens zoeken ;D
O0 Ze zijn ergens goed voor ;).
We hebben nou overigens ook geen Maglites meer op de HAP auto's maar een ander merk. Ze passen wel in de ring maar als je op je knieën/hurken (waar me hurken zitten weet ik niet) zit zijn die grote lampen wel eens geneigd om uit je ring te vallen. Daarnaast ken ik verhalen van beveiligingspersoneel dat een klap op zn kop kreeg met zijn eigen Mag. Ik ben geen voorstander van die dingen. Weinig betrouwbaar, relatief weinig licht voor zijn gewicht. Mijn LedLenser https://www.conrad.nl/nl/led-lenser-l5-led-zaklamp-werkt-op-batterijen-85-lm-112-g-zwart-868361.html?WT.mc_id=gshop&gclid=CKSI6vLq58gCFcSfGwodpLoJCQ&WT.srch=1  in een roteerbaar NiteIze holster http://www.bever.nl/nite-ize-lite-holster-stretch-zaklamphouder-mdafc42003?id_colour=4168 doet niet onder voor een 3cels Maglite die je vergeet mee te nemen uit de auto.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2015, 18:19:04
Enige waar ik nog een maglite voor zou gebruiken is als er een rode kegel opzit om 's avonds verkeerstekens te geven. Voor al het andere werk gebruik ik veel liever een tactische lamp. Die is kleiner en dus handzamer, beter te gebruiken in combi met wapen en makkelijk mee te dragen/weg te stoppen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2016, 10:22:53
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1380951 date=1446139144
Enige waar ik nog een maglite voor zou gebruiken is als er een rode kegel opzit om 's avonds verkeerstekens te geven. Voor al het andere werk gebruik ik veel liever een tactische lamp. Die is kleiner en dus handzamer, beter te gebruiken in combi met wapen en makkelijk mee te dragen/weg te stoppen.
Ook voor smalle zaklampjes zijn er opzetkegels verkrijgbaar.

Politieinnovatie is cruciaal. De eens populaire Maglite 4D had ook de functie van slagwapen en glasbreker. Een geschikte opvolger voor die taken kan een uitschuifbare wapenstok zijn van gehard staal in verschillende maten, waaruit kan worden gekozen, afhankelijk van de melding.

Daarbij kan op het uiteinde van het handvat een bijbehorend fel zaklampje wordt bevestigd. Dat lampje kan snel worden vervangen door een afneembaar busje pepperspray, of een afneembare glasbreker. Het is erg nuttig om één hand vrij te houden voor andere acties tijdens een confrontatie met een verdachte.

Al die accesoires zijn algemeen verkrijgbaar. Ze kunnen volgens mij in principe bijdragen aan doelmatig en veilig politiewerk. Ik heb geen kwaliteitstesten gelezen van deze wapenstok-accesoires. Maar er zijn vast wel user reviews over te vinden.
Ik stem links.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2016, 11:23:47
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1405940 date=1455268973
Ook voor smalle zaklampjes zijn er opzetkegels verkrijgbaar.
Ja heb ik aan mijn zak zitten, maar daarmee ga je geen aanstormende auto's tegenhouden.
Citaat
Politieinnovatie is cruciaal. De eens populaire Maglite 4D had ook de functie van slagwapen en glasbreker. Een geschikte opvolger voor die taken kan een uitschuifbare wapenstok zijn van gehard staal in verschillende maten, waaruit kan worden gekozen, afhankelijk van de melding.
Slagwapen? Volgens mij staat deze niet in onze geweldsmiddelen hoor. En heb je ergens de illusie dat de meldingen van een agent zo standaard zijn als in een computerspelletje?

Citaat
Daarbij kan op het uiteinde van het handvat een bijbehorend fel zaklampje wordt bevestigd. Dat lampje kan snel worden vervangen door een afneembaar busje pepperspray, of een afneembare glasbreker. Het is erg nuttig om één hand vrij te houden voor andere acties tijdens een confrontatie met een verdachte.
Tijdens een worsteling even wisselen?  :-\ In dat soort gevallen zorg je dat je één hand vrij hebt, namelijk de hand met de zaklamp, het zij met zaklamp het zij zonder. En ik ken geen situaties waarbij je en een pepperspray en een wapenstok ten hande neemt. De combinatie van wapenstok en zaklamp heb ik ook nog nooit gecombineerd gezien of gehoord.

Citaat
Al die accesoires zijn algemeen verkrijgbaar. Ze kunnen volgens mij in principe bijdragen aan doelmatig en veilig politiewerk. Ik heb geen kwaliteitstesten gelezen van deze wapenstok-accesoires. Maar er zijn vast wel user reviews over te vinden.
:( :( :(

Een wapenstok is een middel wat maar zelden wordt gebruikt. Je hebt echt een verkeerd beeld van het politiewerk.
Hobby Bobby eenheid Den Haag