Ik kan je uit ervaring zeggen dat onder OGS met een vrachtauto de trip vanuit Harderwijk sneller is dan vanuit Kampen.
Voor je bij de grote weg bent vanuit Kampen heb je een aantal rotonde's te gaan die je niet erg snel kunt nemen, vanuit Harderwijk zijn het bij mijn weten twee bochten en je zit op de grote weg. En een groot stuk van de snelheid ( doordat je vloeistof aan boord hebt ) gaat eruit bij de oprit van de A28 vanaf de A50.
Waar ik dan weer benieuwd naar ben of het ASK hier geen ondersteuning in kon leveren, bij mijn weten hebben die ook een beroepsbezetting.
Als je die ervaring qua snelheid etc. hebt, interessant punt.
( doordat je vloeistof aan boord hebt ) Goed vol met vloeistof (2 ton) hoeft nmm niet bepaald een probleem op te leveren en wat er werd gemobiliseerd had geen vloeistof aan boord.
Ga je daarbij uit van de nieuwe locatie van de brandweerkazerne aan de Verkeersweg, dan heb je nmm ook twee rotondes te gaan voordat je na een scherpe bocht bij de grote weg (N302) bent en dan weer een scherpe bocht om op de E232 te komen. Kampen heb je inderdaad tenminste 7 rotondes te gaan voordat je op de N50 bent
Overigens de ambulances (Kampen-Zwolle) en ook de brandweer (Zwolle-Kampen) kiezen nogal eens voor de N 764 en de Molenbrug.
Qua hoogwerker doelde ik meer op de vrij hechte samenwerking tussen Zwolle en Kampen op dit gebied.