En dat soort argumenten accepteer je ook van een burger? Politie personeel is volgens mij gewoon erg slecht met regeltjes die over henzelf gaan. We moeten gewoon eens wat vaker accepteren dat regeltjes er zijn en als iedereen zich er gewoon aanhoudt dan zijn degene die zich gewoon wel eraan houden niet meer zo gek.
En dan kijk ik breder dan alleen die pet, maar ook naar het zichtbaarheidsvest, veiligheidsvest, amber zwaailicht etc. etc.
Volgens mij begrijp je vrij weinig van wat ik zei.
Als de meerderheid van de stemgerechtigden in NL van mening is dat een bepaalde regel onnodig is, kan deze meerderheid dit kenbaar maken en zal hier wat aangedaan worden of aangedaan kunnen worden.
Wij leven namelijk in een democratie.
Ik heb ook nauwelijks ervaren dat burgers het oneens waren met de wetten die wij handhaven, ze waren het dan eerder oneens met mijn besluit om ze al dan niet bijvoorbeeld een bekeuring te geven.
Wat mij bevreemd is dat velen het een stoer uniform vonden toen het bekend werd gemaakt. De cap verdiende de voorkeur boven een baret.
De oude pet was pet. Nu willen velen de cap niet dragen en ieder heeft zijn eigen excuus.
Wat mij bevreemd is dat je kennelijk ervan op hoogte bent van het feit dat het een keus was tussen het een of het ander (baret was overigens geen keuzemogelijkheid).
Dan wordt er inderdaad een voorkeur uitgesproken, aangezien je niet voor geen van beiden kon kiezen, maar dat bevestigd niet dat men ook daadwerkelijk de cap wilt dragen.