Heb je mij anders zien beweren?
Makkelijk gezegd. Maar kennelijk zit het niet in de natuur van de mensen welke de politie selecteert. Anders zou iedereen wel denken zoals jij.
Auch. Dus ook integriteitsregeltjes zijn niet aan ons besteed? Volgens mij is het niet een kwestie van kunnen, maar een kwestie van niet willen. Een soort van arrogantie dat we de regeltjes niet willen accepteren.
Gelukkig voor dit land en voor het politie apparaat luisteren de agenten minder goed naar bepaalde regels (heb ik het niet over het opdoen van een cap). Want als elke regel keurig zou worden nageleefd, dan worden er een hele hoop burgers benadeeld. Er wordt nogal een beroep op de flexibiliteit en eigenwijsheid van de agenten namelijk.
En die flexibiliteit zorgt juist voor dat we elke keer bezuinigingen e.d. maar accepteren. Kijk maar naar de
aanrijtijden van de politie. Jij en ik weten allebei dat in veel van de gevallen er toch net wat te hard wordt gereden, maar goed de aanrijtijden worden gehaald, dus we kunnen nog best een auto eraf snoepen, een mannetje minder, of zelfs een bureautje schrappen. En wie hangt er uiteindelijk als het fout gaat? Het zelfde met ATW overschrijdingen, inzetten van studenten en vrijwilligers op taken die eigenlijk niet zo handig zijn etc. etc. Wij moeten niet het falen van het systeem opvangen, dat moet het systeem zelf doen.
Vervelend voor je. Wij worden niet om dergelijke redenen naar huis gestuurd. Denk dat ik ook wel weet waarom niet
Dus als jij wordt ingezet op een prinsjesdag, een veteranendag, een koningsdag of een sinterklaasintocht dan laat jij ook je pet thuis? Ik denk dat je dan toch echt snel weer op de weg terug bent.