Draagplicht cap

Auteur Topic: Draagplicht cap  (gelezen 20071 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

guest16442

• Gast
Reactie #60 Gepost op: 17 juni 2016, 09:05:55
Juist als het heel erg warm weer is, is het fijn om een pet te dragen i.v.m. de warmte op je (kale) hoofd en de zonnestralen in je ogen.

tazbrw

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 13 juli 2016, 14:25:29
Citaat van: grizz link=msg=1430456 date=1466098118
Volgens mij horen wij als politie het voorbeeld te geven. Daar hoort bij het dragen van het veiligheidsvest, op de weg het zichtbaarheidsvest en in het publieke domein de pet.

Ja ik maak mij er ook schuldig aan. (pet) waarbij ik mij als smoes gebruik dat het in de DHV of noodhulp te lastig is. Is ook zo soms. Maar het is gewoon onderdeel van het uniform.
[..]

Ik draag hem bijna nooit, tenzij ik is een voetsurveillance heb(wat 1x per tig maanden voorkomt) of als het regent oid bij lange inzetten, dan wil ik hem nog wel is opzetten.

Bij ons draagt 1 wijkagent hem, maar die loopt altijd. Verder zijn er zelfs mensen die hun pet niet eens meer kunnen vinden of eerst moeten afstoffen.
Groeten,  Tazbrw

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #62 Gepost op: 14 juli 2016, 11:04:46
Citaat van: tazbrw link=msg=1436345 date=1468412729
Ik draag hem bijna nooit, tenzij ik is een voetsurveillance heb(wat 1x per tig maanden voorkomt) of als het regent oid bij lange inzetten, dan wil ik hem nog wel is opzetten.

Bij ons draagt 1 wijkagent hem, maar die loopt altijd. Verder zijn er zelfs mensen die hun pet niet eens meer kunnen vinden of eerst moeten afstoffen.

Hulde voor de lopende wijkagent.  ;)

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 15 juli 2016, 11:45:39
Je ziet ook veel verschil per 'regio', aan de kanten van Arnhem/Nijmegen lopen ze bijvoorbeeld bijna zonder uitzondering mét cap en in Amsterdam bijv. is het lopen mét cap weer een uitzondering.
Tijdens Sensation in de ArenA j.l. zag je de (zwaarder) bewapende eenheden zonder uitzondering met cap lopen, de 'gewone' agenten echter bijna allen weer zonder cap.
'Eenheid van tenue' was vroeger normaal, nu dus schijnbaar niet meer zo belangrijk...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...

Diaephi

• Forum gebruiker
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #64 Gepost op: 15 juli 2016, 12:55:10
Wij dragen hem alleen tijdens horeca diensten en evenementen ivm herkenbaarheid. Tijdens noodhulp hoeven we hem niet te dragen.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #65 Gepost op: 15 juli 2016, 14:11:54
Citaat van: Diaephi link=msg=1436789 date=1468580110
Wij dragen hem alleen tijdens horeca diensten en evenementen ivm herkenbaarheid. Tijdens noodhulp hoeven we hem niet te dragen.
Is dus onzin. Er is een draagplicht. Punt uit.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Diaephi

• Forum gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 15 juli 2016, 14:18:37
Citaat van: kaasje link=msg=1436820 date=1468584714
Is dus onzin. Er is een draagplicht. Punt uit.

Zolang er geen consequenties worden gesteld kijkt iedereen toch de kat uit de boom

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 15 juli 2016, 14:27:24
Citaat van: Diaephi link=msg=1436821 date=1468585117
Zolang er geen consequenties worden gesteld kijkt iedereen toch de kat uit de boom
Right dus jij geeft ook geen waarschuwingen aan burgers, schrijft altijd een mini. Maar ik begrijp dat je liever naar een afrekencultuur gaat i.p.v. een cultuur van verantwoordelijkheid en vertrouwen.  :-X

Diaephi

• Forum gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 15 juli 2016, 14:30:22
Citaat van: kaasje link=msg=1436823 date=1468585644
Right dus jij geeft ook geen waarschuwingen aan burgers, schrijft altijd een mini. Maar ik begrijp dat je liever naar een afrekencultuur gaat i.p.v. een cultuur van verantwoordelijkheid en vertrouwen.  :-X

Goede vergelijking.

We moeten zeker ook alle medewerkers vertrouwen dat ze de FVT baan wel binnen de tijd kunnen lopen ? Die is net zo krom.

Ik doe gewoon met mijn directe leidinggevende zaken, als die morgen zegt de cap gaat op, dan gaat de cap op.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 15 juli 2016, 15:22:56
Citaat van: Diaephi link=msg=1436825 date=1468585822
Goede vergelijking.
Thanks.
Citaat
We moeten zeker ook alle medewerkers vertrouwen dat ze de FVT baan wel binnen de tijd kunnen lopen ? Die is net zo krom.

Goede vergelijking. Vandaar ook de stopwatch. En inderdaad je slaat de spijker op de kop, omdat er nog geen consequenties op staan is er altijd een groep die het allemaal niet zo boeiend vindt.

Citaat
Ik doe gewoon met mijn directe leidinggevende zaken, als die morgen zegt de cap gaat op, dan gaat de cap op.
Tenzij je het niet uitkomt, dan luister je weer naar de regeltjes, of de vakbond, of een andere leidinggevende, of je collega, of je verstand. Gewoon met elke wind mee.

Nothing personal, maar de regel is gewoon dat je de pet op moet, net als dat de regel is dat je een hesje aan moet op de snelweg, dat je amber zwaailichten gebruikt als je in een afzetting staat en niet de blauwe, je niet te hard naar een incident scheurt, dat je je softshell onder je vest draagt en niet erboven, dat je niet je wapens thuis bewaard etc. etc. en hoe vaak zie jij dagelijks dat collega's eén of meerdere regels links laat liggen?

"De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven."

Dat begint dus gewoon met wat discipline, je zelf aan de regeltjes houden, respect hebben voor de wet, i.p.v. dat we met zijn allen ons superieur voelen aan de wet.