Ideeën gezocht voor oefening

Auteur Topic: Ideeën gezocht voor oefening  (gelezen 4664 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bjorn_Leek

  • Gast
Gepost op: 3 augustus 2006, 17:22:10
Ik heb voor een oefenavond op 15-08-06 voor mijn korps een oefenlocatie kunnen regelen. hieronder zie je een plattegrond van de locatie. het pand staat leeg. weet iemand een leuke oefening om in cene te zetten? de oefening moet minimaal 30 min. duren en max 60 minuten. Het moet een niet te uitgebrijde oefening worden, er zal maar 1 TS ingezet worden. wij dachten zelf aan een inzet brand, misschien hebben jullie leuke ideeën of combinatie brand en kleine hv of iets dergelijks?

PLATTEGROND VAN HET PAND:



P.s. Ik had zelf al een idee om een inpandige autobrand in het garage gedeelte te doen met een overslag naar de keuken, mogelijk met slachtoffers??? het zou nog even goed uitgewerkt moeten worden maar misschien zijn er betere ideeën ik wacht het af




neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2006, 20:37:29
Hallo, je zou een melding kunnen doen van een sterke gaslucht ik de keuken.
( de gaslucht is te koop in een potje)
Eenmaal ter plaatse laat je dan kunstrook vanonder de garage deur komen wat ze leid naar een brand in de garage. Ga zo maar door met bijvoorbeeld,

auto van de brug gevallen
monteur bekneld
bak met spoelbenzine in de brand gevlogen

veel plezier er mee.


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2006, 20:57:29
Je kan natuurlijk in de garage een hv doen en in de keuken een brand eventueel met doorslag naar de garage. Anders in het pand een brand situeren en buiten een hv bijvoorbeeld met beknelling...
Is altijd leuk een oefening uitzetten. Succes! :)
It's me!