Eerste uitruk!

Auteur Topic: Eerste uitruk!  (gelezen 13552 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 september 2005, 17:36:16
Mijn eerste uitruk, was een bermbrand en die mistte ik doordat ik in Axel rondliep met een hond die zijn kniebanden afgetrapt had..... :-X

Ben nog met een flink (....ahum) gangetje naar Terneuzen gereden, maar te laat natuurlijk.... ;D


Target77

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 4 september 2005, 17:42:33
Mijn eerste uitruk was voor een woningbrand....wat achteraf meer rook was dan vuur.  ;) ;D ;D


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #12 Gepost op: 4 september 2005, 19:23:14
ja inderdaad, ik ben er een tijd geweest, en nee ik was toen nog zelfs asp. brandwacht, de pieper van ons ging als eerste omdat er materieel (COH) heen moest,ik had toen geen gesproken woord op mijn pieper(nu nog steeds af en toe niet  ;D)  dus scanner aan en toen hoorde ik alleen grote brand soest.
Eenmaal op de kazerne bleek alleen de COH er heen te moeten toen zei mijn bevelvoerder stap maar in altijd een leuke ervaring op dat moment werd er peletons alarm gegeven, dus de bevelvoerder stapte af van de haakarm en stapte over naar de TAS en samen met de 2e chauffeur dus de 1e chauffeur en ik hebben toen de COH op lokatie gebracht en in werking gesteld.
En later een straal in mijn handen gekregen om een paar auto's te koelen die op een hoek stonden vlak bij de VC2 en de COH.
Ik heb dus de vlammen van het midden(waar de brandhaard was) van het pand volledig zien uitbreiden door het hele gebouw.


Was een hele mooie eerste uitruk  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 4 september 2005, 19:32:52
ja inderdaad, ik ben er een tijd geweest, en nee ik was toen nog zelfs asp. brandwacht, de pieper van ons ging als eerste omdat er materieel (COH) heen moest,ik had toen geen gesproken woord op mijn pieper(nu nog steeds af en toe niet  ;D)  dus scanner aan en toen hoorde ik alleen grote brand soest.
Eenmaal op de kazerne bleek alleen de COH er heen te moeten toen zei mijn bevelvoerder stap maar in altijd een leuke ervaring op dat moment werd er peletons alarm gegeven, dus de bevelvoerder stapte af van de haakarm en stapte over naar de TAS en samen met de 2e chauffeur dus de 1e chauffeur en ik hebben toen de COH op lokatie gebracht en in werking gesteld.
En later een straal in mijn handen gekregen om een paar auto's te koelen die op een hoek stonden vlak bij de VC2 en de COH.
Ik heb dus de vlammen van het midden(waar de brandhaard was) van het pand volledig zien uitbreiden door het hele gebouw.


Was een hele mooie eerste uitruk  ;D

dan hebben we vlakbij elkaar gestaan,want wij stonden op het parkeerterrein waar 2 trailers met mountainbikes inzaten stonden  ;D ;D ;D


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #14 Gepost op: 4 september 2005, 21:18:56
ha ha ha toevallig  ;D


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #15 Gepost op: 4 september 2005, 23:57:39
Wel grappig om te lezen wat jullie eerste uitruk was.
Dit weekend was hier in het dorp de jaarlijkse feestdag, en we hebben daar kinderen een vloeistof brandje laten blussen. Ik heb zelf meegedaan met 3 demos. We moesten een gasbrandblussen. Ik krijg de foto's nog van mijn buurman. Ik zal ze wel plaatsen als ik ze heb.
TWITTER foto's suck....


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #16 Gepost op: 5 september 2005, 08:17:42
mijn eerste uitruk was een auto te water, onbekend of er nog inzittende in zaten.
Achteraf bleek de perosnen al eruit te zijn gekropen.


RUIJ

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #17 Gepost op: 5 september 2005, 09:41:49
Mij eerste uitruk was een (handige) vrouw die op een of andere manier met een schoevendraaier  :-X :-X een kinderzitje probeerde te monteren op de achterbank.

Toen prikte ze echter op een of andere manier, vraag mij niet hoe, met de schoevendraaien door de benzinetank welke zich onder de achterbank bevond. 

vrouwen..... ;D ;D ;D  :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 5 september 2005, 10:18:37
haahahhahaha dat zijn de echte meldingen :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ajax

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 5 september 2005, 11:01:12
Mijn eerte uitruk was een ongeval met beknelling op de A27 richting Utrecht bij afslag Hilversum dat was sept 1998