0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.
16:01:10 03-01-07 1 G BRAN HV 3 TIL ASSISTENTIE CPA KEIZERSGRACHT 276 AMSTERDAM ( ASD ) [ 521 551C ] 13:20:44 03-01-07 1 G BRAN HV 2 AFHIJSEN ZONDER SPOED (Incidentnet: 2) KEIZERSGRACHT 276 AMSTERDAM ( ASD ) [ 531 554C ] Gaat lekker daar
551C = Kazerne dirk554C = Kazerne Nico Beide ladders speciaal voor afhijzingen
Ongetwijfeld, maar de eerste melding is opgemaakt als "afhijzen" en de tweede als "til assistentie".Groeten, Peter.
Afhijssen is naar mijn idee uit een pand halen terwijl til assistentie, o.a. mogelijk met hulp middelen zoals ladder of hoogwerker, meer omvat en dus ook terug brengen in woning kan betekenen.
Ik ben tegen het speculeren aan de hand van een enkel P2000 bericht, maar ik ben er bijna zeker van dat.....:Om 13:20 eruit gehaald met de hoogwerker, en vervolgens om 16:01 weer teruggebracht. Om 16:01 een andere ambu bemanning en andere aanpak (tillen i.p.v. de hoogwerker...)
Waarom zouden ze dan om 16:01 meteen een ladder meesturen?
Misschien omdat de persoon in kwestie weer via dezelfde (omgekeerde) weg in het huis geplaatst diende te worden? Wat Bart al zei, het is en blijft speculeren zolang niemand exact weet wat daar heeft plaatsgevonden. Maar je kunt je voorstellen dat een bijzonder zwaar persoon gemakkelijker via een hoogwerker/ladder in huis geplaatst kan worden dan door hem/haar te tillen. De AC Amsterdam kennende piepen ze niet voor niets "tilsasstentie" ipv "afhijzen". Iemand in omgekeerde volgorde weer terug in huis plaatsen heet geen afhijzen en dit zal te weinig voorkomen om er een aparte meldingsclassificatie voor aan te maken, dus zal "tilasstentie" wellicht het dichtst in de buurt komen. Een andere centralist had misschien wel "afhijzen" aangemaakt, aangezien het principe hetzelfde blijft...Groeten, Peter.