Vinden jullie het als brandweer nou zo vervelend om te doen trouwens?
Meen je nou echt daar liever een particulier kraanbedrijf voor te willen inschakelen?
Ach, echt vervelend is het niet, we kunnen het (hier) nog overzien. Dus roep gerust
Bij A'dam enzo speelt er natuurlijk heel wat meer.
Wat wel speelt is dat wij de vrijwilligers hard nodig hebben voor
brand.
De uitbreiding van taken die soms zo maar even "op ons af komt"(hoe goed ook bedoeld) moet wel passen in onze bedrijfsvoering, om het maar even mooi uit te drukken.
Wij hebben ook te maken met werkgevers die hun vrijwilligers afstaan. En die doen dat graag voor
brand, en die zien toch steeds meer met lede ogen aan dat de brandweer te pas en onpas voor een oliespoor (wat we dus al zoveel mogelijk niet meer doen) gaat of prio2 hijsklussen.
De discussie van AED op voertuigen is ook zoiets, prima voor jezelf, maar niet als pre-ambulance (of firstresponder).
Ik vond het daarom prima dat de politie te kennen heeft gegeven dit niet op hun voertuig te doen.
En de brandweer moet zich ook bij haar primaire taak houden.
En anders moeten ze de hulpverleningsorganisatie in Nederland geheel anders vorm gaan geven, zodat we een andere bedrijfsvoering gaan uitwerken.
Maar nu ga ik iets afwijken van het onderwerp geloof ik, hier zouden we een nieuwe lange discussie over kunnen beginnen.
Een particulier kraanbedrijf....
Tja, als die net als de bergingsbedrijven op de snelweg een garantie kunnen afgeven dat ze binnen een bepaalde tijd met een bepaalt soort materiaal ergens kunnen zijn, dan zou dat best kunnen.
(de smilies geven mijn gedachten genoeg weer denk ik.)
Dus:
- brandweer moet haar werkzaamheden kritisch (blijven) bekijken en zonodig bedrijfsvoering aanpassen
- de kosten moeten daar gelegd worden waar ze behoren
cu,
Loe