En denk je nou echt dat we, als het een beetje zwaar dreigt te worden, gelijk een autospuit en een ladder bestellen? Zodat we de brandweer het zware werk kunnen laten doen en zelf met onze handen in de broekzak kunnen toekijken? Dat proef ik namelijk een beetje uit je berichten. Het is misschien niet een primaire taak van de brandweer, maar zij hebben wel de spullen en de mogelijkheden. Waarom zouden ze dan niet even komen helpen? De GHOR een eigen ladderwagen, zullen we dan maar gelijk ook een eigen HV erbij nemen? Kunnen we zelf knippen. Dierenambu dan ook maar een ladder voor de katten in de boom? Dan hoef jij alleen nog maar weg omdat er brand is.....
beetje zwart-wit mag het best wel overkomen, daar is het een forum voor
heb ook al aangegeven dat we best willen komen (draai al een "paar" jaartjes mee), moet ook alleen eens even verder kijken.
zo maar een voorbeeldje:
als wij gaan worden er overdag 15 man gepiept (een standaard om 6 man in het voertuig te krijgen bij een vrijwilligerskorps)
dus 15 man gaan er bij hun baas weg
uit de buurgemeente komt de ladderwagen
gelukkig zijn die beroeps, dus 3 man op de ladder
ook hun TAS gaat mee, dus nog 6 man.
dan moet er daar weer een ploeg vrijwilligers opkomen om de thuisbasis te bezetten want de dagbezetting is weg, dus weer 15 man oppiepen.
wij willen best even meehelpen, maar wat zet het allemaal wel niet in gang?
lijkt mij dus dat de kosten wel eens goed verdeeld moeten gaan worden
het gaat er straks nog van komen dat we (lees brandweer, dus gemeente) de bazen van de vrijwilligers op een moment urenderving moeten gaan betalen, omdat hun werknemers telkens weg zijn voor iets waar ze zich niet primair voor hebben aangemeld.
op deze verandering van denkrichting en taakuitbreiding moeten we ons dus ook beter voorbereiden (hand op eigen boezem)
(waarbij ik denk dat dat nog wel meevalt als dat inderdaad spoedeisende hulp is aan een patient zoals geschetst wordt)
waarom een HV voor de GHOR?
daar ben ik niet over begonnen
wij zijn toch technisch goed, en jullie medisch?
maar het mag van mij hoor, dan komen we aan die hele verandering van bedrijfsvoering, wordt het zoiets als in amerika
trouwens, katten in boom... water doet wonderen, heb je geen laddder voor nodig
cu,
Loe