Korpschef Nationale Politie Gerard Bouman stapt op

Auteur Topic: Korpschef Nationale Politie Gerard Bouman stapt op  (gelezen 5755 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Gepost op: 1 oktober 2015, 10:38:33
http://www.nu.nl/binnenland/4136558/korpschef-nationale-politie-gerard-bouman-stapt.html

Citaat
Korpschef van de Nationale Politie Gerard Bouman stapt op.

Dat heeft hij donderdag gemeld. Bouman lag al enige tijd onder vuur.

''Voor het korps en voor mijzelf is het goed dat ik tot dit besluit ben gekomen. Ook al verschaft het mij op dit moment geen opluchting of voldoening'', schrijft Bouman,.
bron nu.nl en andere media

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2015, 11:52:36
Gegadigden/volgende slachtoffers opstellen in rijen van tien.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2015, 12:00:27
Van der Steur: Korpschef is niet onder druk gezet

De 63-jarige Bouman besloot volgens de minister op te stappen, omdat hij wist dat hij de voltooiing van de reorganisatie van de politie niet meer kon afronden vanwege zijn pensionering.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/van-der-steur-korpschef-niet-onder-druk-gezet

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2015, 13:37:32
Bouman: Pensioen niet de reden voor mijn vertrek
58 minuten geleden

Terwijl minister Van der Steur beweert dat korpschef Bouman opstapt omdat hij het project Nationale Politie niet voor zijn pensioen zou kunnen afronden zegt de kopschef zelf dat zijn opstappen daar niets mee te maken heeft. De uitspraken van beide heren hier op een rijtje.

Zie video op: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste-videos-nieuws/bouman-pensioen-niet-de-reden-voor-mijn-vertrek
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2015, 13:37:59
Citaat van: Thor link=msg=1376263 date=1443693156
Gegadigden/volgende slachtoffers opstellen in rijen van tien.

Frits Wester: Aalbersberg topfavoriet als opvolger Bouman
1 uur 12 minuten geleden

De Amsterdamse korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg is de grote kanshebber om Gerard Bouman op te volgen bij de Nationale Politie. Dat zegt politiek verslaggever Frits Wester in zijn Fritsvlog.

Lees verder en zie video op: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/frits-wester-aalbersberg-topfavoriet-als-opvolger-bouman
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #5 Gepost op: 1 oktober 2015, 14:55:55
Wat is het toch een (haags bellen) zooi op het ministerie van v & j.
Die minister is alleen nog maar bezig met het verdedigen van zijn positie omdat zijn ambtenaren op zijn departement niet in staat zijn om hem juist te informeren.

Wordt het niet eens tijd dat niet de korpschef of de minister opstapt, maar de bezem door dat ministerie gaat?

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 1 oktober 2015, 15:04:21
Citaat van: Diamondback link=msg=1376310 date=1443704155
Wat is het toch een (haags bellen) zooi op het ministerie van v & j.
Die minister is alleen nog maar bezig met het verdedigen van zijn positie omdat zijn ambtenaren op zijn departement niet in staat zijn om hem juist te informeren.

Wordt het niet eens tijd dat niet de korpschef of de minister opstapt, maar de bezem door dat ministerie gaat?
Dat is toch de taak van deze minister. Heeft hij al even de tijd voor gehad.

ronaldod

• VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 1 oktober 2015, 15:10:30
Probleem is dat TOP ambtenaren zich slecht laten vervangen. Het is een wereldje op zichzelf.
Gewoon om te beginnen de politie weer onder binnenlandse zaken laten vallen waar het in mijn idee ook thuis hoort. Gelijk andere ambtenaren in de top en onder nieuw bestuur.

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 1 oktober 2015, 22:24:10
Aan de andere kant. De politie onder veiligheid en justitie laten vallen is ook gewoon goed.

Binnelandse zaken heeft al genoeg aan de hoofd. Verantwoordelijk voor allemaal niks uitvoerende hogere legerleiding. Burgevaders, provincie's enz. Dus aub de politie niet onder Binnelandse zaken laten vallen...

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 2 oktober 2015, 00:47:02
Ik vind het wel jammer dat Bouman gaat. Ja, ik heb hem gemist in veel recente debatten over bijvoorbeeld de CAO. Tegelijk heeft hij wel de lans voor ons gebroken in heel veel zaken zoals het plaatsingsbeleid, GTPA, ziekteverzuim enzovoort.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein