GRIP 1 Middel hulpverlening (ongeval) A30 - Lunteren 02-10-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Middel hulpverlening (ongeval) A30 - Lunteren 02-10-2015  (gelezen 6096 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #20 Gepost op: 2 oktober 2015, 17:47:43
Luke Beens ‏@LukeBNV  1 uur1 uur geleden
2 gewonden bij zwaar ongeval #A30 bij #Lunteren.






Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #21 Gepost op: 2 oktober 2015, 18:39:53
@ Luke

Aan de hand van jouw foto 3 hier en de film op RTL 4, jouw productie ?


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #22 Gepost op: 2 oktober 2015, 19:08:49
A30 dicht na ernstig ongeluk met vrachtwagen

De vrachtwagen geladen met tomaten kwam uit de richting van Barneveld en schoot door de middenberm heen
EDE - Op de A30 tussen Ede en Barneveld heeft vrijdagmiddag een ernstig verkeersongeval plaatsgevonden. Een vrachtwagen is door de midden geleider gevlogen waardoor de rijbanen in beide richtingen zijn gestremd.

Het ongeval gebeurde omstreeks 15.10 uur op het traject van Barneveld richting Ede. Er zijn voor zover nu bekend enkele gewonden waarvan een ernstig. De bestuurder van een van de betrokken voertuigen zat bekneld onder het dashbord. De vrachtwagen was geladen met tomaten en uien.

Een naderend taxibusje kon de vrachtwagen niet meer ontwijken en botste er tegenaan. Verder raakten nog een andere auto, een auto met caravan en een personenbus betrokken bij het ongeval. Laatstgenoemde kreeg een deel van de losgeschoten vangrail door de voorruit en draaide daardoor 180 graden. De railing bleek rakelings langs een op de voorstoel geplaatste maxicosi met baby te zijn gegaan. Het kind is niet gewond geraakt.
Het ongeval is volgens diverse getuigen gebeurd doordat de vrachtwagen chauffeur een klapband kreeg op de voorband van de trekker.
Verkeer:
Na het ongeval ontstond een file van zo'n 8 kilometer. De laatste auto's konden rond 18:00 uur de afrit van Lunteren bereiken. Ondertussen waren alle opritten van de A30 door de politie afgesloten. Ook de A1 en de A12 werden afgesloten. Op de A1 ontstond een file van ruim 13 kilometer. Niet alleen de snelwegen liepen vast, ook het verkeer in Barneveld en Lunteren liepen behoorlijke vertraging op. Vanaf de Westzoom naar de Edeseweg richting Ede stond het verkeer muurvast.

Update
16:12 uur Alle betrokkenen zijn uit de auto's. Twee gewonden naar ziekenhuizen vervoerd. Traumaheli heeft geassisteerd.
17:00 uur Rijkswaterstaat denkt dat op om 22.00 weer 1 rijstrook per richting open gaat, de politiehelikopter heeft foto beelden van bovenaf gemaakt.
17:30 uur Een kraanwagen word ingezet om de kratjes met tomaten op te ruimen.

Bron en veel foto's : http://www.112barneveld.nl/page/Nieuwsdetail/30201/a30-dicht-na-ernstig-ongeluk-met-vrachtwagen


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #23 Gepost op: 2 oktober 2015, 20:33:14
Citaat van: Thor link=msg=1376668 date=1443803993
@ Luke

Aan de hand van jouw foto 3 hier en de film op RTL 4, jouw productie ?

Normaal vermeld ik dat niet. Maar mijn beelden zijn onder andere door RTL nieuws aangekocht. Jammer genoeg was m'n statief stuk deze week, dus is het wat bewogen. De video op youtube is onderweg ;-)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #25 Gepost op: 2 oktober 2015, 22:56:49
Video online:

! No longer available


Materieel terplaatse:
2441 - TS-BT - Lunteren (110)
1741 - TS-BT - Barneveld-Dorp (120)
1771 - HV-2 - Barneveld-Dorp
2771 - HV-1 - Ede-Centrum
2096 - OvD - West
9291 - CVD - Vallei
9191 - IM - Regio
9291 - VVD - West
3683 - HA - Arnhem-Noord
9198 - VC - Arnhem-Noord
9199 - COPI - Regio
2701 - DB - Verzorging
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #26 Gepost op: 2 oktober 2015, 23:03:20
A30 dicht na ernstig ongeluk met vrachtwagen

De vrachtwagen geladen met tomaten kwam uit de richting van Barneveld en schoot door de middenberm heen
EDE - Op de A30 tussen Ede en Barneveld heeft vrijdagmiddag een ernstig verkeersongeval plaatsgevonden. Een vrachtwagen is door de midden geleider gevlogen waardoor de rijbanen in beide richtingen zijn gestremd.

Het ongeval gebeurde omstreeks 15.10 uur op het traject van Barneveld richting Ede. Er zijn voor zover nu bekend enkele gewonden waarvan een ernstig. De bestuurder van een van de betrokken voertuigen zat bekneld onder het dashbord. De vrachtwagen was geladen met tomaten en uien.

Een naderend taxibusje kon de vrachtwagen niet meer ontwijken en botste er tegenaan. Verder raakten nog een andere auto, een auto met caravan en een personenbus betrokken bij het ongeval. Laatstgenoemde kreeg een deel van de losgeschoten vangrail door de voorruit en draaide daardoor 180 graden. De railing bleek rakelings langs een op de voorstoel geplaatste maxicosi met baby te zijn gegaan. Het kind is niet gewond geraakt.

Het ongeval is volgens diverse getuigen gebeurd doordat de vrachtwagen een klapband kreeg op de voorband van de trekker.

File
Na het ongeval ontstond een file van zo'n 8 kilometer. De laatste auto's konden rond 18:00 uur de afrit van Lunteren bereiken. Ondertussen waren alle opritten van de A30 door de politie afgesloten. Ook de A1 en de A12 werden afgesloten. Op de A1 ontstond een file van ruim 13 kilometer. Niet alleen de snelwegen liepen vast, ook het verkeer in Barneveld en Lunteren liepen behoorlijke vertraging op. Vanaf de Westzoom naar de Edeseweg richting Ede stond het verkeer muurvast.

Update
16:12 uur Alle betrokkenen zijn uit de auto's. Twee gewonden naar ziekenhuizen vervoerd. Traumaheli heeft geassisteerd.
17:00 uur Rijkswaterstaat denkt dat op om 22.00 weer 1 rijstrook per richting open gaat, de politiehelikopter heeft foto beelden van bovenaf gemaakt.
17:30 uur Een kraanwagen wordt ingezet om de kratjes met tomaten op te ruimen.






Deze foto's en meer op:
http://www.112barneveld.nl/page/Nieuwsdetail/30201/a30-dicht-na-ernstig-ongeluk-met-vrachtwagen#videos
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #27 Gepost op: 2 oktober 2015, 23:04:56
Sorry moderator voor de dubbelposts, maar alles in 1 bericht wordt een chaos, en het voegde wel wat toe vond ik.  ;)

Baby ontsnapt aan de dood bij ongeval op de A30

Een stuk vangrail doorboorde de voorruit en miste het stoeltje op een haar na
EDE - Bij het ongeval op de A30 van vrijdagmiddag is een baby aan de dood ontsnapt. Het kindje zat bij zijn ouders op de bijrijdersstoel in een maxi-cosi, toen een stuk vangrail de voorruit doorboorde en het stoeltje op een haar na miste.
De auto raakte total loss, maar de baby bleef ongedeerd. De vader van het gezin is wel met een van zijn andere twee kinderen naar het ziekenhuis. De hevig geschrokken moeder ontfermde zich ondertussen over de baby.

Het ongeluk gebeurde nadat een vrachtwagen vanauit de richting Barneveld tussen Ede en Lunteren door de middenberm schoot en op de tegenovergestelde rijbaan tot stilstand kwam. Een taxibus kon het gekantelde voertuig niet meer ontwijken en knalde er tegenaan. Ook de personenauto met het gezin kon niet meer op tijd remmen.

De lading van de vrachtwagen, kratten met tomaten en uien, kwam op het asfalt terecht. De ravage is groot.





BRON: http://www.112barneveld.nl/page/Nieuwsdetail/30204/baby-ontsnapt-aan-de-dood-bij-ongeval-op-de-a30
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #28 Gepost op: 2 oktober 2015, 23:07:39
Bergers druk met opruimen ravage A30

De weg is inmiddels weer vrijgegeven
EDE - Bergers, brandweer en rijkswaterstaat zijn de hele avond druk geweest met het opruimen van de ravage na het ongeval met de vrachtwagen op de A30.

De gekantelde vrachtwagen en de lading waren rond 21:00 uur van de rijbaan af. Rijkswaterstaat begon direct daarna met de spoedreparatie van de middengeleiderail. Rond 22:15 uur was de reparatie gereed en kon de weg weer worden vrijgegeven.

Bij het ongeval schoot een stuk vangrail door de voorruit van een auto, waarbij een baby maar net werd gemist. Het kind is met onbekend letsel naar een ziekenhuis gebracht. De vrachtwagenchauffeur raakte ernstig gewond. Ook een taxibusje werd geraakt; de bestuurder daarvan mankeert niets.








BRON en meer foto's: http://www.112barneveld.nl/page/Nieuwsdetail/30207/bergers-druk-met-opruimen-ravage-a30



Alle beelden in bovenstaande berichten zijn door mijzelve gemaakt.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,334
Reactie #29 Gepost op: 3 oktober 2015, 12:05:32
Was de Mercedes waar die baby in zat ook de trekauto van die caravan? Lijkt er wel op als ik de schade zie, heb het idee dat die combinatie door de klap een heel eind weg is geslingerd.