Ik denk dat velen van ons voor een beenholster zullen kiezen Oma, het probleem is alleen dat wij de keuze niet hebben.
Zelf aanschaffen en gebruiken is ook geen optie, want als je betrokken raakt bij een schietincident heb je een probleem.
Zeker voor motorrijders snap ik de nut en noodzaak van een beenholster.
Dan is het wijsheid om dit onderdeeltje nog even aan de CAO-eisen toe te voegen. Het is triest voor deze motoragent en alle betrokkenen, feit blijft dat je er niets meer aan kan veranderen. Wat je wel kan veranderen is zorgen dat in de toekomst niet meer motoragenten tijdens het uitvoeren van hun werk zeer ernstig gewond raken of mogelijk komen te overlijden door verbloeding omdat ze gedwongen zijn het vuurwapen op de huidige wijze te dragen.
Het is natuurlijk triest als wij vandaag deze discussie voeren en men het in 2018 terug kan lezen op moment dat het de eerste Nederlandse motoragent echt is overkomen.
Gisteren heb ik dienst gehad op het internationale racecircuit in Qatar. Twee coureurs (supersports 600cc) kwamen met elkaar in botsing op hoge snelheid. Beide coureurs stonden daarna zelfstandig op, beide heren zijn lopend naar de pits gekomen (eentje liep beetje mank). Ik kan niet bedenken waarom het acceptabel is dat een motoragent die ten val komt op de snelweg niet het recht zou moeten hebben om zelfstandig op te kunnen staan en zich in veiligheid te brengen om te voorkomen dat hij wordt aangereden door andere verkeersdeelnemers.