Risico's wapen en holster voor motoragent

Auteur Topic: Risico's wapen en holster voor motoragent  (gelezen 26334 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #80 Gepost op: 18 april 2016, 16:01:51
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1418801 date=1460542707
https://www.dropbox.com/s/v9aijt5uo321d3n/Advies%20ergonoom%20PROVIKMO.pdf  

Citaat
Heupholster
2. Stappen, lopen met gordel
Moeilijker, aangezien wapen meer schudt en drukt in de zij

 ??? het was toch juist het beenholster wat meer schudt dan het heupholster? Best logisch ook toch..

En een wapen wat in de zij drukt tijdens het lopen?? Nog niet eerder van gehoord hier in NL. Speelt dit soms alleen in België?

Vind al met al dat de onderbouwing van bevindingen tekort schiet in dit adviesstuk.

Daarnaast zitten er zeker ook nadelen aan een heupholster, maar die worden niet besproken. Vind ook niet dat een adviseur kan bepalen waar de voorkeur naar uit moet gaan.

Ik zeg; leg alle mogelijke voor- en nadelen voor bij de agenten en laat deze zelf bepalen hoe zij hun wapen willen dragen, met als enige advies te blijven bij een beslissing voor een bepaald holster.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #81 Gepost op: 19 april 2016, 17:18:58
Citaat van: LSPD link=msg=1419582 date=1460988111
??? het was toch juist het beenholster wat meer schudt dan het heupholster? Best logisch ook toch..

En een wapen wat in de zij drukt tijdens het lopen?? Nog niet eerder van gehoord hier in NL. Speelt dit soms alleen in België?

Vind al met al dat de onderbouwing van bevindingen tekort schiet in dit adviesstuk.

Daarnaast zitten er zeker ook nadelen aan een heupholster, maar die worden niet besproken. Vind ook niet dat een adviseur kan bepalen waar de voorkeur naar uit moet gaan.

Ik zeg; leg alle mogelijke voor- en nadelen voor bij de agenten en laat deze zelf bepalen hoe zij hun wapen willen dragen, met als enige advies te blijven bij een beslissing voor een bepaald holster.
Handig voor IBT, dan moeten ze aparte groepen gaan maken voor heupholster agenten en beenholster agenten.
Ik zeg hou het bij uniformiteit.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #82 Gepost op: 19 april 2016, 17:41:51
Citaat van: Sjoerdiej link=msg=1419753 date=1461079138
dan moeten ze aparte groepen gaan maken voor heupholster agenten en beenholster agenten.
Hoezo dat?

Binnen de arrestatieteams zie je het ook gewoon door elkaar langskomen.

Alleen als je ergens aan gewend bent moet je omscholing krijgen om aan het andere te wennen.. Ik zie (daarna) geen reden voor gescheiden IBT.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #83 Gepost op: 19 april 2016, 17:49:33
Citaat van: Sjoerdiej link=msg=1419753 date=1461079138
Handig voor IBT, dan moeten ze aparte groepen gaan maken voor heupholster agenten en beenholster agenten.
Het enige wat zal moeten gebeuren is een schietdag om jezelf te laten wennen aan het nieuwe holster. Verder zie ik geen redenen waarom er 2 groepen gemaakt moeten worden? De schiettoets blijft hetzelfde. Recherche personeel in burger (met het verdekte holster) schiet de toets ook gewoon mee met uniformpersoneel.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #84 Gepost op: 19 april 2016, 17:50:30
Citaat van: LSPD link=msg=1419756 date=1461080511
Hoezo dat?

Binnen de arrestatieteams zie je het ook gewoon door elkaar langskomen.

Alleen als je ergens aan gewend bent moet je omscholing krijgen om aan het andere te wennen.. Ik zie (daarna) geen reden voor gescheiden IBT.
Omdat sommige onderdelen op een andere manier benaderd moeten worden tijdens.
Even een voorbeeld zonder er te veel op in te gaan, schieten als je vast tegen een muur aanstaat. Welke houding neem je dan aan om je wapen te pakken etc.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #85 Gepost op: 19 april 2016, 17:51:26
Citaat van: Red link=msg=1419757 date=1461080973
Het enige wat zal moeten gebeuren is een schietdag om jezelf te laten wennen aan het nieuwe holster. Verder zie ik geen redenen waarom er 2 groepen gemaakt moeten worden? De schiettoets blijft hetzelfde. Recherche personeel in burger (met het verdekte holster) schiet de toets ook gewoon mee met uniformpersoneel.
Bedoel ook niet het parcours.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #86 Gepost op: 20 april 2016, 02:23:55
Citaat van: Sjoerdiej link=msg=1419758 date=1461081030
Omdat sommige onderdelen op een andere manier benaderd moeten worden tijdens.
Even een voorbeeld zonder er te veel op in te gaan, schieten als je vast tegen een muur aanstaat. Welke houding neem je dan aan om je wapen te pakken etc.

Sorry kan je echt niet volgen, ik zie het probleem ook niet.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #87 Gepost op: 20 april 2016, 09:34:55
Ik ook niet. Recherche doet bij ons ook gewoon mee aan de reguliere lessen, in burger en met verdekte draagmiddelen. Dat vraagt al helemaal om een andere aanpak. Een beenholster is gewoon net op een andere manier je wapen pakken.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #88 Gepost op: 20 april 2016, 15:56:37
Citaat van: Matth link=msg=1419838 date=1461111835
Ik zie het probleem ook niet.
Dat kan ;)
Ik 'denk' dat het wel een andere manier van aanpak behoeft.
Dat er met het verdekte holster op dezelfde manier lesgegeven wordt snap ik, kwa pakken is dit niet heel anders.
Wellicht denk ik er dan anders over.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #89 Gepost op: 20 april 2016, 16:27:29
Verdekt holster qua pakken is totaal anders. Daarom moet de toets tegenwoordig in principe met jas over het wapen gedaan worden.

Beenholster zal je wat lager moeten pakken inderdaad, echter zal hij in de meeste situaties juist makkelijker te pakken zijn omdat je je been wat makkelijker kan bewegen dan je heup.

Maarja... Zolang de kantoormensen het te agressief vinden staan...
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.