Blijven roepen dat de MMT inzet slecht was, en dat Ambulance Amsterdam een ambulance heli aan moet schaffen, en dat de MKA en RAV hun zaakjes niet op orde hebben, en als toppunt ambulance Amsterdam vergelijken met Mogadishu als ze een keer geen ambu over hebben, dat is een toevoeging.
Op het moment van de noodoproep was misschien geen ambulance binnen 15 minuten beschikbaar, maar dat wil niet zeggen dat een paar minuten later geen ambulance aanwezig had kunnen zijn. daar is geen verdere info over.
Daarnaast word er door 2 bronnen verklaard dat dit wel vaker voorkomt als er geen ambulances beschikbaar zijn, en echt heel vreemde dingen zeg ik niet.
Inderdaad de RAV Amsterdam hoort zelf te zorgen dat er voldoende ambulances beschikbaar zijn en de dekking in haar regio te garanderen.
Als het MMT vaker wordt ingezet om bij langere aanrijtijd op tijd te kunnen zijn gooi je als RAV je rotzooi over de schutting bij een ander. Het MMT is nooit bedacht om ingezet te worden als de reserve-ambulancedienst. Ambulancezorg is de verantwoordelijkheid van de RAV.
De RAV krijgt gewoon geld voor het leveren van ambulancezorg, het zegt dat je niet kosten kan uitsparen op personeel en materieel omdat je weet dat MMT wel gaat vliegen voor je omdat je geen ambulances meer beschikbaar hebt. Ik zou het prima vinden als MMT een factuurtje van paar duizend euro de deur uit doet, dan leert de RAV het snel af om helikopters of medische specialisten op deze wijze in te zetten.
Er is niets mis mee als MMT in geval van overmacht een keer de RAV een handje helpt, als het gaat om RAV's die zelf helemaal geen buffertje hebben om iets drukte op te vangen omdat ze met minimaal aantal voertuigen en personeel ambulancezorg willen verzorgen is het geen overmacht maar een doelbewust risico wat men neemt.
Als de leiding van de RAV Amsterdam denkt dat een helikopter inzetten zinvol is voor die gebieden moeten ze er zelf eentje aanschaffen, als ze denken dat het goedkoper is om een extra post te bouwen moeten ze dat doen. Helemaal niets doen en andere partijen het laten opknappen zou eens afgestraft moeten worden door toezichthouders of de minister, omdat de wet zegt dat de minister de vergunning kan intrekken.
Kortom, ook al verklaren 100 andere bronnen dat het veel vaker voorkomt dan zegt het niet dat het dan normaal is, het zegt hooguit dat het niet incidenteel is maar structureel is.