Ja, bereikbaarheidsdiensten zodat MMT niet als first responder wordt ingezet. Maar volgens mij is het MMT zowel in Volendam als in Enschede niet als first responder ingezet omdat er te weinig ambulances beschikbaar waren.
Ik weet wel zeker dat MMT's in Enschede en Volendam niet zijn ingezet omdat er te weinig ambulances waren.
De gemeenschappelijke deler is de aanbeveling om te zorgen voor bereikbaarheidsdienst van ambulancepersoneel en deze mensen er ook goed voor te betalen. 15 jaar later heeft men een nieuw plan bedacht, wederom is er geen sprake van bereikbaarheidsdienst bij ambulancediensten.
Ik vind het niet normaal om MMT in te zetten voor een ambulancemelding omdat de RAV "even geen ambulance beschikbaar heeft". Ik vind dat je als ambulancedienst hoort te presteren, iedere ambulancedienst weet dat er onverwacht momenten kunnen zijn dat het erg druk is. Een beetje kroegbaas in Amsterdam kan direct extra barpersoneel oproepen als de kroeg plotseling volloopt maar de ambulancedienst in Amsterdam kan het schijnbaar niet als het even druk is.
Je kan ook stellen dat als je al in de problemen komt op zatermiddag in Amsterdam (zonder dat er sprake is van grootschalige ongevallen, rampen of oorlogsomstandigheden) door een enkele spoedmelding waarvoor je geen ambulance meer kan regelen je hopeloos faalt als er op die zatermiddag een explosief (terreuraanslag) ontploft in de Kalverstraat of in de hal van Amsterdam CS.