Hi Mark,
Dank voor je reactie. Het word mij (na enig onderzoek) ook steeds duidelijker dat er weinig zelfstandigen werkzaam zijn binnen de Ambulancezorg. Ik vraag mij daardoor gelijk af waarom dit eigenlijk zo weinig wordt gedaan..
waarom zijn er zo weinig zelfstandigen binnen de ambulancezorg? / Wat weerhoudt jullie er van om het zzp-schap aan te gaan?
Naar mijn weten is de ambulance zorg nog niet geprivatiseerd, naar mijn weten is het nu (nog) een door de overheid geregelde organisatie.
Falck Denemarken probeert in NL al jaren iets op te starten maar dat krijgen ze niet voor elkaar, ik Belgie zijn ze al wel een aantal jaren actief, wel in samenwerking met lokale ondernemers.
Waarom begint een zelfstandige pleeg of chauf niet, deze mensen zijn nu in dienst bij een Regionale Ambulance Voorziening (RAV), hoe wil je daar als ZZP-er tussenkomen.
Er zijn wel zelfstandig ondernemers in de ambulance wereld maar dan vooral op het gebied van evenementen begeleiding en repatriëring. En dat zijn soms echt horror verhalen met medewerkers zonder diploma's of bedrijven die keer op keer failliet gaan.
Ik heb me wel eens afgevraagd waarom een repatriëring ambulance onderneming voor de rechtsvorm ''BV'' had gekozen, dat werd simpel uitgelegd, de verzekering zou het bedrijf anders niet zo snel serieus nemen, de verzekering als opdrachtgever voor ritten.
En dan ga ik toch eens tellen, een BV kost zo al een paar duizend euro per jaar, daar komt nog een gebruikte ambu bij want een nieuwe is niet te betalen, daarmee zitten we ook weer op 6000 tot 15.000 euro en dan heb je nog maar een oud voertuig.
Mogelijk wil je dit naast een andere baan doen, terwijl werken in de ambulance zorg al een flink belastend beroep is en dan heb je ook nog je bedrijf en boekhouding.