Nieuw roepnummer voor 13-901?

Auteur Topic: Nieuw roepnummer voor 13-901?  (gelezen 9583 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #20 Gepost op: 21 oktober 2015, 02:31:50
Citaat van: FF4266 link=msg=1379195 date=1445275611
Simpeler gezegd alarmeert de Meldkamer standaard de 991, en het MMT zal reageren en melden wanneer zij dus met de auto gaan. 991 wordt dan ontkoppeld, de 901 handmatig gekoppeld(en dus niet zichtbaar op P2000).

Het MMT maakt de inschatting wanneer zij beter met de auto kunnen gaan(zoals bijna altijd in Amsterdam, als ze niet al ergens onderweg zijn)..

Wederom, duidelijk en dank  O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #21 Gepost op: 25 oktober 2015, 12:53:48
Citaat van: FF4266 link=msg=1379195 date=1445275611
Het MMT maakt de inschatting wanneer zij beter met de auto kunnen gaan(zoals bijna altijd in Amsterdam, als ze niet al ergens onderweg zijn)..

En dat geldt ook voor Rotterdam uiteraard.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #22 Gepost op: 25 oktober 2015, 13:36:51
Wie is de chauffeur van de auto? Op meerdere filmpjes zit er drie man in het voertuig, dus ga er vanuit de arts, verpleegkundige en chauffeur. Is de piloot van de heli op dat moment ook de chauffeur in de auto als de keuze wordt gemaakt dat de auto op dat moment beter is?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #23 Gepost op: 25 oktober 2015, 13:56:34
Citaat van: koenb link=msg=1380274 date=1445776611
Wie is de chauffeur van de auto? Op meerdere filmpjes zit er drie man in het voertuig, dus ga er vanuit de arts, verpleegkundige en chauffeur. Is de piloot van de heli op dat moment ook de chauffeur in de auto als de keuze wordt gemaakt dat de auto op dat moment beter is?

Afhankelijk van het MMT is dat de verpleegkundige of een ambulancechauffeur die tevens HLO (Helicopter Landing Officer) is. In het laatste geval zit er dus 3 man in het voertuig. Piloot blijft bij de heli.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #24 Gepost op: 27 oktober 2015, 21:13:32
Citaat van: enrico1972 link=msg=1380269 date=1445774028
En dat geldt ook voor Rotterdam uiteraard.

Het geldt voor alle heli-MMT's, uiteraard.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Johan Beck

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 349
    • Online P2000 meldingen volgen van de hulpdiensten
Reactie #25 Gepost op: 2 november 2015, 22:18:39
Citaat van: FF4266 link=msg=1379195 date=1445275611
Simpeler gezegd alarmeert de Meldkamer standaard de 991, en het MMT zal reageren en melden wanneer zij dus met de auto gaan. 991 wordt dan ontkoppeld, de 901 handmatig gekoppeld(en dus niet zichtbaar op P2000).

Het MMT maakt de inschatting wanneer zij beter met de auto kunnen gaan(zoals bijna altijd in Amsterdam, als ze niet al ergens onderweg zijn)..
Zojuist een Chauffeur/HLO gesproken en zo is het inderdaad. Wordt er uitgerukt met de 901, dan past de MKA dit aan in het systeem. De 991 gaat uit dienst en de 901 in dienst.
In Rotterdam gaat dit ook zo met als uitzondering op Amsterdam dat de alarmering opnieuw wordt verzonden maar dan niet voor de LL02 maar het MMT02.
p2kflex
19:06:40 02-11-15GROUP-1A1 AMBU LFL02 bon 96891
1420059MKA Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeliner 2 / MMT 90.2)
p2kflex
19:10:41 02-11-15GROUP-1A1 AMBU MMT02 bon 96891
1420059MKA Rotterdam-Rijnmond (Traumaheli Lifeliner 2 / MMT 90.2)


Als in Amsterdam de 901 terug is op standplaats dan dient de MKA centralist de 901 weer buiten dienst te zetten en de 991 in dienst. Helaas wordt dit weleens vergeten en als er dan een nieuwe alarmering is dan komt de 13901 in de melding te staan. Gewoon een foutje van de meldkamer dus en dus geen nieuwe manier van alarmeren.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #26 Gepost op: 2 november 2015, 22:47:11
Misschien gekke vraag :) maar waarom heeft de helikopterpiloot geen voortgezette rij-opleiding? Scheelt weer een persoon want op Volkel en RTHA is al geen HLO nodig en bij het AMC en UMCG kan de BHV toch de HLO functie verrichten?

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #27 Gepost op: 2 november 2015, 23:02:42
Op Volkel en RTHA wordt de functie van chauffeur door de Verpleegkundige uitgevoerd.
De BHV heeft nooit dezelfde opkomsttijd als de HLO. Want die heli loopt na 30 seconden al op te toeren moet met 2 minuten in de lucht zijn. Dat haalt de BHV nooit om met 30 seconden op het dak te staan.
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


Likeliner

  • EHBO, 112-fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 104
Reactie #28 Gepost op: 9 november 2015, 10:20:04
Citaat van: RemRoof link=msg=1381621 date=1446500831
Misschien gekke vraag :) maar waarom heeft de helikopterpiloot geen voortgezette rij-opleiding? Scheelt weer een persoon want op Volkel en RTHA is al geen HLO nodig en bij het AMC en UMCG kan de BHV toch de HLO functie verrichten?

RemRoof

De verpleegkundige heeft al een voorgezette rij-opleiding dus hoeven ze niet met 3 man erheen. piloot is hierbij ook overbodig omdat de MMT-auto gewoon naast het ongeluk kan staan en dus als de arts of verpleegkundige iets nodig heeft kunnen ze dat zelf pakken of aan een agent/brandweerman vragen. Heb ik gehoord.