Lesgever brandpreventie: Wat, hoe, waar?

Auteur Topic: Lesgever brandpreventie: Wat, hoe, waar?  (gelezen 1690 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Gepost op: 23 oktober 2015, 21:01:54
Ik heb even met de zoekfunctie gezocht naar een bestaand topic, maar niets gevonden.

Al sinds kindertijd ben ik gefascineerd door de brandweer. Door jeugdbrandweer en zelfstudie ook heel wat basiskennis over ontstaan van brand, branddriehoek, brandvijfhoek, kleine blusmiddelen, preventie...

Door de huidige opleiding en professionele bezigheden ook grondige kennis van EHBO, reanimatie etc.

Nu heb ik wel interesse om als lesgever brandpreventie te werken en scholingen te gaan geven in zorginstellingen etc. Ook al omdat ik in de zorgsector actief ben, dus ook aan die kant kennis. Ik heb echter niet meteen de zin om als vrijwillig brandweerman te werken, daar dit opofferingen in het sociale leven vraagt die ik op dit moment niet kan opbrengen. (dus gigantisch veel respect voor zij die het wel doen).

Nu is mijn vraag: welke diploma's heb je nodig om als lesgever brandpreventie te kunnen werken en erkend te worden? Moet je ingenieur zijn, of brandweerman met een specifieke graad (onderofficier minimum) etc?




Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2015, 07:23:50
Daar zijn geen officiële regels voor.
Iedereen kan zichzelf "lesgever brandpreventie" noemen.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation