Eigen BOA- bedrijf #nt

Auteur Topic: Eigen BOA- bedrijf #nt  (gelezen 4670 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2015, 20:10:23
Als zzp-er je eigen als zelfstandige verhuren aan een overheidsinstantie zal moeilijk tot onmogelijk worden, omdat de overheidsinstanties vaak zekerheid voor vervulling van het personeel, wil hebben dus een achterwacht.
Daarnaast hebben de grotere particuliere bedrijven (beveiliging, financiële dienstverlening ) vaak langdurige overeenkomsten afgesloten met de gemeentelijke overheid of samenwerkingsverbanden in deze o.a.: reinigingsinspectie, milieu-inspectie, bouw en woningtoezicht, leerplicht en belastingen.
Bij instappen begint de inzet.


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #11 Gepost op: 21 oktober 2015, 20:41:20
Citaat van: Gijs link=msg=1379548 date=1445451023
Als zzp-er je eigen als zelfstandige verhuren aan een overheidsinstantie zal moeilijk tot onmogelijk worden

Dat hangt er maar net van af in welke functie. Er zijn genoeg ZZP'ers die voor de overheid werken, alleen als BOA lijkt mij dat niet echt een optie.


Thomas Norder

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2015, 20:57:32
Maar als je nou net je Boa- diploma hebt gehaald, moet je dan eerst bij een beveiligingsbedrijf gaan werken, of moet je direct op een overheidsinstantie (gemeente en derg.) afstappen?


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #13 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:05:02
Citaat van: Thomas Norder link=msg=1379565 date=1445453852
Maar als je nou net je Boa- diploma hebt gehaald, moet je dan eerst bij een beveiligingsbedrijf gaan werken, of moet je direct op een overheidsinstantie (gemeente en derg.) afstappen?

Vraag jij je dat af voor of nadat je aan de opleiding begonnen bent? Je hebt de keuze, of rechtstreeks bij een overheidsinstantie, of een particulier bedrijf wat deze diensten aan overheidsinstanties aanbied, bijvoorbeeld

http://www.handhavingsupport.nl/vacatures/
http://mball.nl/werken-bij-mb-all

En zo zijn er vast nog veel meer van dit soort bedrijven.

Overigens zou het zo maar kunnen dat deze bedrijven je wel weer als ZZP'er in willen huren.


Thomas Norder

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #14 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:12:21
En mijn vraag is nu, kan je dát zelf beginnen? Net als een beveiligingsbedrijf. ::) Zo'n soort instantie. Dat jij boa's hebt.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #15 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:19:33
Ja, mn.aar dan moet je wel aan een aantal zaken voldoen.
Bij instappen begint de inzet.


Thomas Norder

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #16 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:21:11
Zoals?!


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #17 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:29:36
Citaat van: Thomas Norder link=msg=1379569 date=1445454741
En mijn vraag is nu, kan je dát zelf beginnen? Net als een beveiligingsbedrijf. ::) Zo'n soort instantie.

Of het kan, weet ik niet. Of je kans van slagen groot is, nee.

Er zijn niet veel bedrijven die BOA's detacheren naar gemeentes toe. Waarom? Omdat de markt grotendeels al vol is. Tevens gaan veel meer gemeentes over op vast personeel i.v.m de bewapening.

Mocht je echter nog steeds een eigen bedrijf op willen zetten in deze sector, begin dan alsjeblieft eerst met het veranderen van de manier waarop je over BOA's praat. "Van die mensen die je in winkelcentra ziet", kom op zeg, hoe wil je een eigen bedrijf beginnen in een sector waar he helemaal niks van af weet, en je toekomstig personeel/collega's zo omschrijft

Wat betreft je andere vraag of je eerst bij een detacheerder moet beginnen of direct bij de overheid/instelling na het behalen van je opleiding; de kans is echt heel klein dat een gemeente iemand in vaste dienst neemt nadat hij net zijn boa certificaat behaald heeft. De kans dat het wel gebeurd word al groter na het behalen van de HTV opleiding, echter is de kans dan nog steeds klein aangezien de gemeente iemand wilt die enkele jaren ervaring heeft en die de juiste competenties heeft.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #18 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:30:20
Het begint er al mee dat het maar om één categorie boa's gaat:
Citaat
Op het hiervoor beschreven algemene uitgangspunt dat boa’s in (a) bezoldigde dienst moeten zijn van (b) een overheidsorgaan zijn drie uitzonderingen mogelijk.

1. Functies betreffende de uitoefening van specifieke en beperkte taken waarmee een zwaarwegend maatschappelijk belang is gemoeid. Hierbij kan gedacht worden aan boa’s die reeds van oudsher taken uitvoeren voor een particuliere werkgever met een publieke taak belast of gevallen waarbij als uitvloeisel van privatiseringsoperaties specifieke opsporingsbevoegdheden zijn overgeheveld van de publieke naar de private sector. In dit geval is het dus mogelijk dat de boa niet in overheidsdienst is, en kan er ook sprake zijn dat de boa geen loon ontvangt van de betrokken particuliere werkgever. Er moet wel sprake zijn van een gezagsverhouding tussen de particuliere werkgever van de boa en de boa.
2. Inhuur van een particuliere functionaris voor boa-functies. De gemeente kan een particuliere functionaris als onbezoldigd gemeenteambtenaar aanstellen ten behoeve van de uitoefening van de opsporingsbevoegdheden in het domein I Openbare Ruimte. Hierbij heeft de boa dus een arbeidsovereenkomst met een particuliere werkgever en ontvangt van deze werkgever loon.
3. Het lopen van een stage met de status van buitengewoon opsporingsambtenaar. Indien hier geen sprake is van bezoldiging, moet er een gezagsverhouding zijn tussen de partij waarbij stage wordt gelopen en de stagiair.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #19 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:30:50
Een van de belangrijkste dingen voor het succesvol starten van een bedrijf is voorbereiding. Alle vragen die je stelt zijn (redelijk) eenvoudig op internet te vinden. Alles laten voorkauwen is natuurlijk veel makkelijker maar als ik je hoor praten vraag ik mij af of jij het verschil wel kent tussen een BOA en fiscalist bijvoorbeeld.

Citaat van: Thomas Norder link=msg=1379499 date=1445434211
Parkeerwacht of van die mensen die je wel in winkelcentra ziet.

 :o :-\
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein