Bewapening alle rangen

Auteur Topic: Bewapening alle rangen  (gelezen 42599 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

quattromontanes

• Forum gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 24 december 2015, 23:28:31
Citaat van: HIT link=msg=1393988 date=1450960492
Makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker als het een eerste keer betreft.  :-X
makkelijker gezegd dan gevraagd. Pas op met insinuaties,
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #111 Gepost op: 25 december 2015, 00:21:48
Citaat van: quattromontanes link=msg=1394061 date=1450996111
makkelijker gezegd dan gevraagd. Pas op met insinuaties,
Geen initiatie, als je dat zo opvat mijn excuus. Maar bedoelde mijn ervaring.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 25 december 2015, 10:58:44
Citaat van: scorpio link=msg=1394058 date=1450995310
En de niet geschikte vrijwilligers of beroeps surveillanten die komen niet in de door jou genoemde situaties terecht?
indien geschikt bedoel ik mee te zeggen dat deze deze zijn getest /gekwalificeerd om een vuwa te mogen dragen

oma

• Senior gebruiker
Reactie #113 Gepost op: 25 december 2015, 11:19:32
Citaat van: Maxell01 link=msg=1394090 date=1451037524
indien geschikt bedoel ik mee te zeggen dat deze deze zijn getest /gekwalificeerd om een vuwa te mogen dragen

Op welke grond zou een beroeps-/vrijwillig surveillant ongeschikt kunnen zijn om een vuurwapen te mogen dragen?

Ik kan diverse redenen bedenken waarom je mensen ongeschikt kan vinden maar bij alles wat ik kan bedenken kom ik tot de conclusie dat ze dan ook ongeschikt zijn om in een politie-uniform over straat te lopen.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #114 Gepost op: 25 december 2015, 11:29:04
Citaat van: oma link=msg=1394094 date=1451038772
Op welke grond zou een beroeps-/vrijwillig surveillant ongeschikt kunnen zijn om een vuurwapen te mogen dragen?

Ik kan diverse redenen bedenken waarom je mensen ongeschikt kan vinden maar bij alles wat ik kan bedenken kom ik tot de conclusie dat ze dan ook ongeschikt zijn om in een politie-uniform over straat te lopen.

Als ze zakken voor de schiettoetsen?

Bravo

• Forum gebruiker
Reactie #115 Gepost op: 25 december 2015, 12:23:16
Citaat van: Daniel! link=msg=1394095 date=1451039344
Als ze zakken voor de schiettoetsen?

Dat heeft met psychologische geschiktheid voor de omgang met een vuurwapen te maken. "Naast het meten van vaardigheden is het psychologisch onderzoek gericht op het vaststellen van de mate waarin stabiele persoonseigenschappen bij de kandidaat aanwezig zijn." Zo staat er in de toelichting op de Regeling aanstellingseisen politie 2002. Natuurlijk moet elke uitvoerende politieambtenaar een aantal basisvaardigheden en basiseigenschappen hebben. Ben je bewapend met een vuurwapen, dan moeten die vermogens alleen nét wat beter zijn dan wanneer je dat niet bent. Dat vindt men natuurlijk vanwege de dodelijkheid van het wapen.

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #116 Gepost op: 25 december 2015, 20:10:52
Citaat van: Bravo link=msg=1394107 date=1451042596
Dat heeft met psychologische geschiktheid voor de omgang met een vuurwapen te maken. "Naast het meten van vaardigheden is het psychologisch onderzoek gericht op het vaststellen van de mate waarin stabiele persoonseigenschappen bij de kandidaat aanwezig zijn." Zo staat er in de toelichting op de Regeling aanstellingseisen politie 2002. Natuurlijk moet elke uitvoerende politieambtenaar een aantal basisvaardigheden en basiseigenschappen hebben. Ben je bewapend met een vuurwapen, dan moeten die vermogens alleen nét wat beter zijn dan wanneer je dat niet bent. Dat vindt men natuurlijk vanwege de dodelijkheid van het wapen.

Klopt, Bravo. Tijdens de selectie, voor niveau 3 of hoger, wordt o.a. een zogenaamde stabiliteitstoets afgenomen. Er zijn verhalen bekend van surveillanten die weliswaar prima geschikt zijn om als beroeps/ of vrijwilliger hun werkzaamheden op niveau 2 te verrichten, maar tekort schieten om de capaciteiten/stabiliteitstoets voor het vuwa te halen. Dit maakt hen echter geen "mindere agent". Daarnaast kunnen sommigen onder hen de zwaarte van de vervolgopleiding niet aan. Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #117 Gepost op: 26 december 2015, 00:27:32
Citaat van: Maxell01 link=msg=1394090 date=1451037524

Dat snap ik. Maar wat ik bedoel is, dat wanneer iemand daar "ongeschikt" voor is, deze toch nog steeds hetzelfde risico loopt.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #118 Gepost op: 26 december 2015, 01:16:59
Citaat van: scorpio link=msg=1394190 date=1451086052
Dat snap ik. Maar wat ik bedoel is, dat wanneer iemand daar "ongeschikt" voor is, deze toch nog steeds hetzelfde risico loopt.
Dat is nu een interessante discussie, wil je politievrijwilligers in een politieuniform waarvan de burgers verwachten dat ze ten alle tijden ook ingrijpen nog blootstellen aan de risico's die ze lopen heden ten dagen. Vrijwilligers weten dat ze het gevaar niet moeten opzoeken maar kunnen inderdaad zo in een onverwachte situatie terecht komen. Iets voor de KL om over te zeggen.

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #119 Gepost op: 26 december 2015, 09:24:44
Zoals eerder aangegeven gaat het niet om de discussie vrijwilligers, maar om de discussie van de RANG surveillant (welke toevallig een hoop vrijwilligers hebben). In het LFNP komt de assistent ggp nog wel terug maar defacto is de functie op straat aan het uitsterven. De napo en minister hebben nogmaals aangegeven dat de vrijwillige collega gelijk behandeld dient te worden als de beroeps collega's, ook wbt ontwikkeling.

Hier ligt de komende tijd dus nog een uitdaging waar er in de afgelopen jaren al kleine babystapjes zijn genomen (denk de 150man die in 2014 landelijk konden doorstromen) maar er nog een hoop werk is te doen.