Bewapening alle rangen

Auteur Topic: Bewapening alle rangen  (gelezen 42486 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #140 Gepost op: 6 januari 2016, 09:23:03
Citaat van: SpaX link=msg=1397474 date=1452066809
Hoezo niet discussiëren? Een OA dient naar mijn mening de bewapening te krijgen die hij nodig heeft voor een goede uitvoering van zijn taak.

Als daar een pistool voor nodig is, prima. Is deze niet nodig, dan niet een wapen geven.  Anders kunnen we elke OA wel een pistool gaan geven.
Dit gaat over de discussie van de politievrijwilligers niet over boswachters. Terecht dat deze mensen (OA) vuwa-dragend zijn aangezien stropers vaak ook in het bezit zijn van een vuwa. Maar er zijn ook VP-ers die tijdens hun diensten te maken krijgen met stroperij en vele andere gevaarzettingen. Daar is volgens mij nu al voldoende over gezegd op dit forum maar land kennelijk niet bij de verantwoordelijke partijen zoals minister, KL etc etc.

juanneele

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #141 Gepost op: 6 januari 2016, 12:17:21
Tuurlijk landt het wel bij de minister en de KL.
Alleen werken die eerst andere zaken af die hoger op het prioriteiten lijstje staan.
Vandaar dat ook de werving gestopt is.

Het is gewoon even zoals het is, en daar kunnen we nog vele pagina's discussie over voeren, alleen gaan we dat hier niet oplossen.
Rustig wachten op de LOPV en geduld hebben.

solidshag

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #142 Gepost op: 7 januari 2016, 08:46:08
Citaat van: juanneele link=msg=1397553 date=1452079041
Tuurlijk landt het wel bij de minister en de KL.
Alleen werken die eerst andere zaken af die hoger op het prioriteiten lijstje staan.
Vandaar dat ook de werving gestopt is.

Het is gewoon even zoals het is, en daar kunnen we nog vele pagina's discussie over voeren, alleen gaan we dat hier niet oplossen.
Rustig wachten op de LOPV en geduld hebben.

Aansluitend op bovenstaande post, afkomstig van de website van de LOPV:

'De cao-afspraken zullen in de komende maanden worden uitgewerkt. Inmiddels staat er voor donderdag 7 januari een nieuw overleg van de werkgroep politievrijwilligers gepland. Dit werkgroepoverleg werd in juni 2015 opgeschort, nadat het volgens de deelnemende partijen op dat moment geen zin had om verder te spreken. De politie en het ministerie slaagden er namelijk niet in om met overtuigende voorstellen te komen om de afspraken over politievrijwilligers in de cao 2012-2014 uit te werken. In die cao was afgesproken dat het vrijwilligersbeleid gemoderniseerd en landelijk gestroomlijnd zou worden. Inmiddels is het vertrouwen hersteld en zal dit alsnog zal gaan gebeuren. In de cao 2015-2017 is opgenomen dat de afspraken over vrijwilligers uit de vorige cao zo snel mogelijk worden uitgevoerd'

Ik hoop dat hier wat nuttigs uit komt. O0
Sollicitatie VP Noord Holland

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #143 Gepost op: 7 januari 2016, 09:24:22
Citaat van: solidshag link=msg=1397891 date=1452152768
Aansluitend op bovenstaande post, afkomstig van de website van de LOPV:

'De cao-afspraken zullen in de komende maanden worden uitgewerkt. Inmiddels staat er voor donderdag 7 januari een nieuw overleg van de werkgroep politievrijwilligers gepland. Dit werkgroepoverleg werd in juni 2015 opgeschort, nadat het volgens de deelnemende partijen op dat moment geen zin had om verder te spreken. De politie en het ministerie slaagden er namelijk niet in om met overtuigende voorstellen te komen om de afspraken over politievrijwilligers in de cao 2012-2014 uit te werken. In die cao was afgesproken dat het vrijwilligersbeleid gemoderniseerd en landelijk gestroomlijnd zou worden. Inmiddels is het vertrouwen hersteld en zal dit alsnog zal gaan gebeuren. In de cao 2015-2017 is opgenomen dat de afspraken over vrijwilligers uit de vorige cao zo snel mogelijk worden uitgevoerd'

Ik hoop dat hier wat nuttigs uit komt. O0
Tot nu toe is alles wat samengekomen is binnen de NP en vrijwilligers dat het allemaal veel minder is geworden. Zal me niet verbazen als er weer een rare of minimale uitkomst uit gaat komen
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #144 Gepost op: 7 januari 2016, 15:48:39
Citaat van: kaasje link=msg=1397898 date=1452155062
Tot nu toe is alles wat samengekomen is binnen de NP en vrijwilligers dat het allemaal veel minder is geworden. Zal me niet verbazen als er weer een rare of minimale uitkomst uit gaat komen
Ben inderdaad benieuwd wat er vandaag besproken zal worden over het visiedocument. Dit is wel een moment om spijkers met koppen te slaan maar als dit ook weer iets is wat een pleister op de wond is zijn velen er klaar mee denk ik.

Mailo-nl

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #145 Gepost op: 8 januari 2016, 09:22:56
Ook ivm kostenbesparing loopt niet iedereen met vuurwapen. Wetende dat elke patroon die je afvuurt in je opleiding 50 cent kost en je schiet er per les zo'n 120 af. Dat is 60 euro per leerling per les. Laat zeggen dat je ongeveer 30 lessen heb 30x60= 1800 euro. plus nog 500 euro voor het vuurwapen zelf, kost het ongeveer 2300 euro om een collega te bewapenen. En dan heb ik het nog niet gehad over extra IBT trainingen om je competentie te onderhouden...

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #146 Gepost op: 8 januari 2016, 09:38:07
Citaat van: Mailo-nl link=msg=1398172 date=1452241376
Ook ivm kostenbesparing loopt niet iedereen met vuurwapen. Wetende dat elke patroon die je afvuurt in je opleiding 50 cent kost en je schiet er per les zo'n 120 af. Dat is 60 euro per leerling per les. Laat zeggen dat je ongeveer 30 lessen heb 30x60= 1800 euro. plus nog 500 euro voor het vuurwapen zelf, kost het ongeveer 2300 euro om een collega te bewapenen. En dan heb ik het nog niet gehad over extra IBT trainingen om je competentie te onderhouden...

Sellier&Bellot
Kal.9mm.
FMJ/124Gr.
250 Stuks Bulkverpakking/ €56,25
€ 0,225 per stuk.

Bron: Wapenhandel Kuiper Blijham

Let wel: dit is de verkoopprijs richting de particuliere sportschutter!
Denk dat bulkverkoop aan de Nederlandse politie wel iets meer omvat dan 250 stuks per aankoop, dus waarschijnlijk nog (veel) lagere stukprijs.  ;)
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #147 Gepost op: 8 januari 2016, 09:44:56
De Nederlandse politie schiet niet met FMJ patronen, maar met speciale Action 4 stopkogels (dus ook geen hollow-point zoals je wel eens hoort). Daarnaast hebben deze patronen allemaal een uniek stofje in de kop zitten waardoor bij bemonstering van een wond duidelijk wordt welk gat door een politiekogel is gemaakt en welke niet.

Ik weet de exacte prijs niet maar het zal het er niet goedkoper op maken!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

oma

• Senior gebruiker
Reactie #148 Gepost op: 8 januari 2016, 09:48:12
Citaat van: DiNozzo link=msg=1398184 date=1452242696
De Nederlandse politie schiet niet met FMJ patronen, maar met speciale Action 4 stopkogels (dus ook geen hollow-point zoals je wel eens hoort). Daarnaast hebben deze patronen allemaal een uniek stofje in de kop zitten waardoor bij bemonstering van een wond duidelijk wordt welk gat door een politiekogel is gemaakt en welke niet.

Ik weet de exacte prijs niet maar het zal het er niet goedkoper op maken!

Wat is verschil tussen jullie Action 4 stopkogel en hollow point, specifiek het effect en letsel aan/in lichaam?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #149 Gepost op: 8 januari 2016, 09:52:41
De cijfers er bij ken ik niet. Ik weet dat er speciaal bij de aanbesteding is gekeken naar stopkracht, het risico op doorschot en ricochette. Daarnaast mag het slachtoffer niet te veel letsel op lopen ( :-X ). De Action 4 is gekozen omdat deze de minste kans heeft te gaan zwerven of versplinteren in het lichaam.

Ik zie trouwens nu dat de Action 4 een doorontwikkeling is van de hollow-point.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein