Daarnaast is de Action 4 ook een fellere patroon waardoor het pistool na een schot verder omhoog zal komen. In het vak Politie is de regel train zoals je werkt een pre.
Wat wel mogelijk is om trainings munitie te maken die goedkoper is maar wel dezelfde effecten heeft maar niet dat dure kopje er op heeft zitten.
Daarnaast is er ook een andere uitdaging doordat de munitie feller is de slijtage hoger zal zijn dan bij standaard munitie. Hoe groot dat effect zal zijn durf ik niet in te schatten.
Dat is wat ik al aangaf. Gebruik in dat geval echter een identieke kruitlading qua type en hoeveelheid + hetzelfde gewicht van de kogel.
Zelf heb ik tientallen jaren geschoten als sportschutter en daarbij ook veelvuldig munitie herladen.
Door te variëren in kruit (merk/ ontbrandingstype/ hoeveelheid etc.) om zodoende de juiste balans te vinden, kun je de munitie van de politie redelijk evenaren.
Met name in (zeer) grote aantallen, een stuk goedkoper voor oefeningsdoeleinden dan gebruik van de duurdere Action 4.
Bovendien heeft het wapen veel te lijden van relatief zware munitie.
En waar worden de meeste patronen verschoten?
Juist! Tijdens de opleiding/ IBT/training..
Maar goed...