Bewapening alle rangen

Auteur Topic: Bewapening alle rangen  (gelezen 42487 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #160 Gepost op: 8 januari 2016, 21:29:37
Citaat van: schuimer link=msg=1398368 date=1452283395
Als je patronen gebruikt die in mondingssnelheid/vuurkracht niet onder doen voor de Action 4 en die op hun beurt goedkoper zijn, dan kun je juist meer (lees: in aantallen) oefenen voor hetzelfde budget.
Ik je vorige post zeg je dat door te variëren in kruit (merk, ontbrandingstype en hoeveelheid) je de werking van een echte politiekogel redelijk na kunt maken. Redelijk is in mijn opzicht niet voldoende. Ik vind dat je op bepaalde zaken simpelweg niet moet bezuinigen als dat ten koste gaat van kwaliteit.

Want stel dat ze zouden trainen met een namaakkogel, en het gaat fout in de praktijk op het moment dat ze een verdachte neerschieten. Hoe ga je dan uitleggen dat het komt omdat er minder goed getraind is (namaakkogel) dan dat er getraind had kunnen worden (echte kogel). En waarom? Omdat je wat kosten kon besparen op de training? ???

daniel

• Student IVK
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #161 Gepost op: 8 januari 2016, 22:09:29
In het kader dat IBT zo veel mogelijk aansluit aan de reële situatie op straat zou je inderdaad kunnen stellen om ook zoveel mogelijk te werken met dezelfde patronen tijdens oefeningen gelet op de zwaarte van het geweldsmiddel en buiten financiële reden om natuurlijk. Maar in het kader van dit onderwerp werd er door Mailo-nl aangegeven:
Citaat van: Mailo-nl link=msg=1398172 date=1452241376
Ook ivm kostenbesparing loopt niet iedereen met vuurwapen.
Zou je dan niet het zelfde kunnen stellen als nu wordt gesteld over oefen-patronen wat betreft niet alle executieve politiemedewerkers uitgerust zijn met een vuurwapen?

Als de daadwerkelijke reden kostenbesparing is, net zoals de voorgestelde oefenpatronen is dat achteraf lastig uit te leggen.

Overigens ben ik van mening dat wat betreft het bewapenen van executieve politiemedewerkers moet worden gekeken naar de aard van hun werkzaamheden. Ik denk dat hierin een belangrijk uitgangspunt is dat er niet moet worden gekeken naar de kans dat, maar de mogelijkheid tot, dat deze medewerker in een situatie terecht komt waarin deze daadwerkelijk een vuurwapen nodig is. Het lijkt mij daarin niet wenselijk om te kijken naar de rang of soort arbeidsovereenkomst tenzij de aard van de werkzaamheden daarin voldoende zijn afgekaderd.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #162 Gepost op: 2 februari 2016, 08:17:07

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #163 Gepost op: 3 februari 2016, 13:22:19

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #164 Gepost op: 4 februari 2016, 13:05:34
Leuke discussie, maar Bontes en Wilting hebben gelijk  98uiye

https://www.youtube.com/watch?v=_3HHuaLut6c

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #165 Gepost op: 4 februari 2016, 14:30:56
Die van Beek krijgt wel een stijf plassertje van het onderzoek wat gedaan is zeg.
Wat een vermoeiende man die niemand laat uitpraten. Ben halverwege gestopt met kijken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #166 Gepost op: 4 februari 2016, 17:34:29
Citaat van: enrico1972 link=msg=1404052 date=1454592656
Wat een vermoeiende man die niemand laat uitpraten.

Volgens mij laten de anderen hem ook niet uitpraten, en zo is het heel vermoeiend om naar te kijken. Het probleem is dat hij het probleem eerst vanuit een ander perspectief wil laten zien, wat volgens mij niet zo heel verkeerd is, alleen niet zo relevant voor de discussie waar het hier om gaat. Het is dus de fout van de programmamakers om hem bij deze discussie uit te nodigen, zeker als je als gespreksleider hem niet de kans gunt om zijn verhaal te doen, wat overigens ook niet gaat lukken in een kwartiertje.

Om maar weer even terug te gaan naar de discussie. Ik ben het met de heren Wilting en Bontes eens, dat het aantal strepen op de mouw niets te maken heeft met het gevoel en de daadwerkelijke risico's die men loopt. En als iemand in welke rang dan ook geschikt geacht wordt, en voldoende geoefend en getoetst is om een vuurwapen te dragen, wat is dan het probleem?

Alleen is dan de vervolgvraag, hoe zit het dan met degenen die NIET geschikt geacht worden en/of de toets niet haalt, maar wel met hetzelfde gevoel zitten? Hoeven die dan niet meer de straat op? Wat gaan zij dan wel doen?

Overigens heeft van Liempt het over een "echt vuurwapen", alsof de politie ook met nepwapens op stap zou gaan. En hij loopt een beetje achter, want hij heeft het nog over de Walther P5.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #167 Gepost op: 4 februari 2016, 19:56:55
Citaat van: scorpio link=msg=1404070 date=1454603669
Volgens mij laten de anderen hem ook niet uitpraten, en zo is het heel vermoeiend om naar te kijken. Het probleem is dat hij het probleem eerst vanuit een ander perspectief wil laten zien, wat volgens mij niet zo heel verkeerd is, alleen niet zo relevant voor de discussie waar het hier om gaat. Het is dus de fout van de programmamakers om hem bij deze discussie uit te nodigen, zeker als je als gespreksleider hem niet de kans gunt om zijn verhaal te doen, wat overigens ook niet gaat lukken in een kwartiertje.

Om maar weer even terug te gaan naar de discussie. Ik ben het met de heren Wilting en Bontes eens, dat het aantal strepen op de mouw niets te maken heeft met het gevoel en de daadwerkelijke risico's die men loopt. En als iemand in welke rang dan ook geschikt geacht wordt, en voldoende geoefend en getoetst is om een vuurwapen te dragen, wat is dan het probleem?

Alleen is dan de vervolgvraag, hoe zit het dan met degenen die NIET geschikt geacht worden en/of de toets niet haalt, maar wel met hetzelfde gevoel zitten? Hoeven die dan niet meer de straat op? Wat gaan zij dan wel doen?

Overigens heeft van Liempt het over een "echt vuurwapen", alsof de politie ook met nepwapens op stap zou gaan. En hij loopt een beetje achter, want hij heeft het nog over de Walther P5.
Goede vraag wat doe je met personen die niet als geschikt zijn beoordeeld om een vuurwapen te mogen dragen.........Welke taken blijven er dan over bedoel je zoals arrestantenzorg, intake, voorlichting etc. Wie moet hier iets over zeggen?

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #168 Gepost op: 19 september 2016, 12:42:57
Citaat van: Maxell01 link=msg=1403805 date=1454502139
Vandaag in de Telegraaf

http://www.telegraaf.nl/watuzegt/wuz_stelling/25130531/__Politiesurveillant_hoort_bewapend_te_zijn__.html
https:

Alle politievrijwilligers even goed reageren op consultatie bewapening en uitrusting politievrijwilligers vanaf de rang surveillant en niet vanaf agent.

https://www.internetconsultatie.nl/bewapeningpolitie

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #169 Gepost op: 2 april 2018, 21:12:34
Ik wil dit topic weer even ter discussie brengen aangezien wij weer een tijdje verder zijn en de wereld steeds gekker wordt en het geweld tegen de politie toeneemt. Kortom bewapening voor alle rangen bij de politie die executief zijn vanaf de rang surveillant . Graag reacties....