En toch is en blijft het Bekkie het belangrijkste wapen.
Er kunnen mensen heel veel willen en roepen, de prioriteit ligt komende tijd gewoon bij een reorganisatie en niet bij een discussie voor een vuurwapen voor de VP.
En als de basis dan goed is komt er vanzelf tijd voor VP, alleen is geduld voor sommige lastig op te brengen en dat snap ik ook wel.
En dat is dus ook weer een kul reden. Als een bouwvakker om het leven komt door een ongeval en zijn werkgever zou aangeven dat dat komt omdat ze even te druk waren met reorganiseren om echt goed naar een LMRA of een Veiligheidsplan te kijken dan zal niemand dat accepteren.
Er wordt veel te veel waarde gehecht aan de reorganisatie binnen de politie. Van de week hoorde ik het nog bij een bijeenkomst waarbij iemand die nog voor de regiopolitie van ene hoge omes te horen kreeg: "Zozo dat is nogal wat, dan is dit dus al je tweede reorganisatie"
Ik werk nu 3 jaar bij een commercieel bedrijf en heb al minstens net zoveel reorganisaties meegemaakt. En nee, dit is niet zo'n grote organisatie als de politie, maar onze mensen mochten ook niet stil komen te staan en veiligheid mocht er niet onder leiden.
Politiemensen de straat op laten gaan zonder adequate bescherming is niet meer van deze tijd.