Bewapening alle rangen

Auteur Topic: Bewapening alle rangen  (gelezen 42508 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 25 november 2015, 16:40:18
Citaat van: kaasje link=msg=1387383 date=1448465749
ik zit als surveillant in dezelfde auto, doe dezelfde soort staande houdingen, ik begeleid dezelfde evenementen, voor 99% handel ik dezelfde meldingen af als mijn vuurwapende collega en dan ga jij zeggen dat ik in al deze situaties kan gaan terugvallen op mijn 'bekkie'?

Welke redenatie raakt dan kant noch wal?
Ik heb het over de vergelijking tussen een vrijwilliger (en even goed zijn vuwa-dragende collega) en een lid van het AT/DSI.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 25 november 2015, 17:10:05
Ik vind het wel passen bij de tijd dat de VP ook voorzien wordt van een vuurwapen.
Zij treden in hetzelfde domein op als de beroeps. Al draaien zij geen noodhulpdiensten, zij kunnen in dezelfde situaties komen als de beroeps politiemensen. Het publiek ziet ook geen vrijwilliger maar een politieagent, die gaat handelen als er ineens een ernstig incident voordoet.
Niet alles is immers op te lossen met je mondje... of met je wapenstok of pepper...
De tijden veranderen, de maatschappij verhard alleen maar meer, ik vind het een logisch gevolg van.

Ik hoop dat de aanstellingseisen en het opleidingsniveau hetzelfde wordt als die van de beroeps.

En Navyseals, ik wil je absoluut niet aanvallen oid dus neem het me niet kwalijk maar zou je je aub iets meer willen verdiepen in de politie en politiewerk, voor je hier stellig dingen gaat roepen waar anderen eigelijk niet op willen reageren? ;)

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #82 Gepost op: 25 november 2015, 18:41:14
Citaat van: NavySeals link=msg=1387317 date=1448456975
Uiteraard moet de Politie eerst afmaken waar ze mee bezig zijn, maar in de huidige situatie is een agent toch iemand die beschermt, een stadswacht bekeurt. Zonder VuWa is er weinig verschil....
Vuurwapen privé dragen is leuk, maar alleen bij een acute dreiging lijkt me dat noodzakelijk. Dat mensen bij bijvoorbeeld recherche met VuWa dit kunnen lijkt me al eerder van belang. Als je iemand ziet lopen met een wapen weet je anders niet meer of het een agent is of een terrorist. Ik vind wel dat het mogelijk is om bijvoorbeeld pepperspray en handboeien bij je te dragen, alleen te gebruiken bij noodsituaties....

Gevoelsmatig zeg ik dat het beter is dat jij je selectieprocedure afbreekt en anders hoop ik dat de eenheid er van af ziet bij jou om met je door te gaan.
Ik heb nog nooit iemand in diverse onderwerpen zo uit zijn nek zien lullen als dat jij doet hier op het forum.
Ga je eerst maar eens verdiepen in wat de politie doet en kom dan over een jaar of 2 maar eens terug als je alles op een rijtje hebt staan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

NavySeals

• Selectie politievrijwilliger
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #83 Gepost op: 25 november 2015, 19:05:37
Dacht dat het een forum was om ideeën uit te wisselen en in discussie te gaan. Om dan meteen zo denigrerend te gaan doen lijkt me niet erg netjes....
Ik zei niet dat je op iemand met een automatisch wapen af moet lopen met pepperspray, maar als je een verdacht iemand ziet en je die persoon een pistool ziet dragen lijkt zoiets me wel handig.... ook is het mogelijk om pepperspray en handboeien te gebruiken bij bijvoorbeeld winkeldiefstal als de dieven vluchten. Het dragen van een vuurwapen is sowieso niet erg effectief tegenover een automatisch wapen lijkt me....
Politievrijwilliger NHN (selectieprocedure) Vrijwilliger ZLSM - HBO-student Fotograaf - Vrijwilliger MVA NS (enkele dagen per jaar) Foto's die ik plaa

ronaldod

• VP Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 25 november 2015, 20:48:18
ideeën zijn vaak interessant en verschil van mening ook. Vaak probeert men de ander te overtuigen met feiten en anderen proberen het met herhaling. Dit alles kan wrijving veroorzaken en ook allerlei vormen miscommunicatie. Probleem is vaak dat beiden vaak gelijk hebben maar dat de standpunt kijkt van oplossingen van een totale andere punt bekijkt. De ene groep vanuit de burger en de ander vanuit de handhaving. En een derde die er tussen zit. Daarnaast nog de ervaringen die men heeft gehad in zijn leven.

Mij idee is om het  beste effe topic te sluiten als er nog interesse is na week of 2 weer te openen.  Ik ben geen mod hier dus het is maar een idee. Dus tot die tijd even de  98uiye gebruiken naar elkaar.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 25 november 2015, 20:55:15
Citaat van: NavySeals link=msg=1387405 date=1448474737
Dacht dat het een forum was om ideeën uit te wisselen en in discussie te gaan. Om dan meteen zo denigrerend te gaan doen lijkt me niet erg netjes....

Het verbaasd mij, en ik ben niet de enige, dat je nu al een aantal maal een (denigrerende) opmerking hebt gemaakt over stadswachten en niet effectief zijn zonder vuurwapen. En dat terwijl je zelf kennelijk solliciteert voor de VP, wat een functie is die in principe niet vuurwapendragend is.

Dus het lijkt mij vrij logisch dat je daar vragen over krijgt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

bewapi

• Aspirant Niveau 4 Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 25 november 2015, 21:13:22

Het verbaasd mij, en ik ben niet de enige, dat je nu al een aantal maal een (denigrerende) opmerking hebt gemaakt over stadswachten en niet effectief zijn zonder vuurwapen. En dat terwijl je zelf kennelijk solliciteert voor de VP, wat een functie is die in principe niet vuurwapendragend is.

Dus het lijkt mij vrij logisch dat je daar vragen over krijgt.

Eens!

schuimer

• Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 28 november 2015, 12:34:06
Beste mensen, waarom wordt er zo moeilijk gedaan over het dragen van een vuwa door de vrijwillige politie? Deze collega's zetten zich, net als de beroepscollega's, in voor een veilige(re) samenleving. Oók zij kunnen, hoewel dit nooit de opzet is natuurlijk, á la minute in een gevaarlijke situatie terecht komen. De maatschappij verhard in een rap tempo en ook hier in Nederland is er dreiging, hoewel op substantieel niveau.

Indien een surveillant van vrijwillige politie, na gebleken geschiktheid en voldoende vooropleiding, doorstroomt naar de rang van agent komt deze in aanmerking voor het vuwa. Niks meer, niks minder. CopVR3, Maxell01 en Kaasje hebben het - wat mij betreft - bij het goede eind. Hoewel niet iedere vrijwilliger geschikt is/ of zin heeft in doorstroom, vind ik dat er in ieder geval een mogelijkheid moet zijn/ komen op doorstroom voor de collega die wél wil doorstromen. Je mond is nog steeds een sterk 'wapen', maar...

Noodhulp en speciale diensten beschikken over het vuwa, zij worden namelijk (bewust) gestuurd naar gevaarlijke situaties.
Dit neemt natuurlijk nooit weg dat je als vrijwilliger niet of nooit in een dergelijke situatie terecht kunt komen.
Moeten we dan maar met zijn allen de gok nemen en een welwillende collega 'opofferen'?
Wie gaat met droge ogen de familie van de betreffende agent vertellen, dat het eventueel voorkomen had kunnen worden óf dat er zoveel mensen tegen het bewapenen van vrijwilligers waren?

Makkelijk praten als je, als collega op dit forum, wél met het vuwa bent uitgerust?!
Of moeten we de hele vrijwillige politie dan maar langzamerhand afschaffen?
In mijn ogen wordt door sommigen de vrijwillige politie min of meer 'weggezet' als een stelletje tweederangs medewerkers.
Gewoon je b*k houden en weer terug naar je plek...

Ik weet gelukkig wel beter...

Fijn weekend!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 28 november 2015, 12:59:29
Citaat van: schuimer link=msg=1388070 date=1448710446
Beste mensen, waarom wordt er zo moeilijk gedaan over het dragen van een vuwa door de vrijwillige politie? Deze collega's zetten zich, net als de beroepscollega's, in voor een veilige(re) samenleving. Oók zij kunnen, hoewel dit nooit de opzet is natuurlijk, á la minute in een gevaarlijke situatie terecht komen. De maatschappij verhard in een rap tempo en ook hier in Nederland is er dreiging, hoewel op substantieel niveau.

Indien een surveillant van vrijwillige politie, na gebleken geschiktheid en voldoende vooropleiding, doorstroomt naar de rang van agent komt deze in aanmerking voor het vuwa. Niks meer, niks minder. CopVR3, Maxell01 en Kaasje hebben het - wat mij betreft - bij het goede eind. Hoewel niet iedere vrijwilliger geschikt is/ of zin heeft in doorstroom, vind ik dat er in ieder geval een mogelijkheid moet zijn/ komen op doorstroom voor de collega die wél wil doorstromen. Je mond is nog steeds een sterk 'wapen', maar...

Noodhulp en speciale diensten beschikken over het vuwa, zij worden namelijk (bewust) gestuurd naar gevaarlijke situaties.
Dit neemt natuurlijk nooit weg dat je als vrijwilliger niet of nooit in een dergelijke situatie terecht kunt komen.
Moeten we dan maar met zijn allen de gok nemen en een welwillende collega 'opofferen'?
Wie gaat met droge ogen de familie van de betreffende agent vertellen, dat het eventueel voorkomen had kunnen worden óf dat er zoveel mensen tegen het bewapenen van vrijwilligers waren?

Makkelijk praten als je, als collega op dit forum, wél met het vuwa bent uitgerust?!
Of moeten we de hele vrijwillige politie dan maar langzamerhand afschaffen?
In mijn ogen wordt door sommigen de vrijwillige politie min of meer 'weggezet' als een stelletje tweederangs medewerkers.
Gewoon je b*k houden en weer terug naar je plek...

Ik weet gelukkig wel beter...

Fijn weekend!
Wat mij betreft geen speld tussen te krijgen O0

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #89 Gepost op: 28 november 2015, 18:24:46
Mij lijkt het dat een vrijwillige agent hetzelfde gescreend moet worden als een beroeps. Geef hem dan ook dezelfde opties als een agent. Als ik een politieuniform zie verwacht ik daar iets van. En ik zie niet of dit vrijwillig is of niet.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)