Ik zou kijken voor twee oplossingen als ik jullie was.
- Een oproepsysteem met pagers voor op het terrein zelf. Dat hoeven er geen 40 te zijn, het is alleen voor de aanwezige BHV'ers die je direct wilt oproepen. Dat kun je onder de 1000 wel vinden.
,
Voor de mensen die van huis komen heb je meer tijd, die hoeven en kunnen toch niet in een paar minuten aanwezig zijn. Zij hebben ook geen grote rol in de directe hulpverlening, de politie/brandweer/ambulance zijn er eerder en hebben de hulpverlening dan al overgenomen.
Het personeel dat je van thuis haalt levert extra handen bij de voortzetting van je bedrijfsvoering en mogen best 15 tot 30 minuten als ze al überhaupt kunnen komen. Je mag eigenlijk helemaal niet rekenen op deze mensen, ze zijn immers vrij, als ze komen is het super, maar het moet ook kunnen zonder dat ze komen.
Deze mensen kun je dus prima op een andere manier oproepen. Bijvoorbeeld met een bellijst. Je geeft gewoon 1 van de reeds aanwezige personeelsleden een lijst met telefoonnummers (die lijst heb je bijvoorbeeld in je bedrijfsnoodplan zitten) en laat deze persoon gewoon iedereen op de lijst bellen met de vraag om te komen. Dit kan de schoonmaaktster prima doen.
Dan weet je ook direct hoe veel mensen er zullen komen en kun je ook stoppen met bellen zodra je er voldoende hebt.
Dit kun je eventueel ook uitbesteden aan een externe alarmcentrale, mogelijk heb je daar al een contract mee voor je brand en inbraak beveiliging.