0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Standaard de Heimlich manoeuvre toepassen bij verdrinking ivm laryngospasme is iets waar Heimlich wel een voorstander van is.
Ik heb het net even nagekeken, maar hij adviseert het vooral om water uit de longen te krijgen.
De Heimlich-methode gebruiken om water uit de longen te krijgen, is voor mij helemaal nieuw!Volgens mij is het zo dat water in de longen bij een drenkeling door het lichaam opgenomen wordt. Waarom zou je de Heimlich-methode toepassen bij een drenkeling??? (weinig) Water uit de mond van een drenkeling komt volgens mij uit de luchtpijp en/of uit de maag.
De Heimlich-methode gebruiken om water uit de longen te krijgen, is voor mij helemaal nieuw!
Volgens mij is het zo dat water in de longen bij een drenkeling door het lichaam opgenomen wordt. Waarom zou je de Heimlich-methode toepassen bij een drenkeling??? (weinig) Water uit de mond van een drenkeling komt volgens mij uit de luchtpijp en/of uit de maag.
Zo leer je nog eens wat op dit forum hi,hi Helemaal mee eens. Heimlich vindt ook, voor zover ik weet, weinig navolging met deze stelling.