GRIP 2 Grote stroomstoring hoogspanningsnet (100.000 aansluitingen) - Zuid Limburg 02-11-2015

Auteur Topic: GRIP 2 Grote stroomstoring hoogspanningsnet (100.000 aansluitingen) - Zuid Limburg 02-11-2015  (gelezen 3239 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
WML ‏@wmlwater  56 seconden geleden
@IrisSahner ja helaas in delen v landgraaf door stroomstoring geen water. Tot vermoedelijk 21.00u
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Wat me opvalt is dat een fabriek als Chemelot uitvalt... Is dat niet een verhoogd risico omdat daar mogelijk chemische processen niet meer gecontroleerd kunnen worden? Mijn idee zou zijn dat een dergelijke locatie op zijn minst een noodstroomvoorziening heeft...
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Gewoon een fakkel aanzetten.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Scaniafan link=msg=1381642 date=1446538272
Wat me opvalt is dat een fabriek als Chemelot uitvalt... Is dat niet een verhoogd risico omdat daar mogelijk chemische processen niet meer gecontroleerd kunnen worden? Mijn idee zou zijn dat een dergelijke locatie op zijn minst een noodstroomvoorziening heeft...
Wat ik nog veel opvallender vind is dat een frequentie van de rampenzender uitvalt.

Volgens mij zijn de processen van die fabrieken er op ingericht om om te kunnen gaan met stroomuitval.


Chemicus

  • AGS in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Chemische processen zijn dusdanig ingericht dat ze bij een power failure zichzelf veilig stellen. Dat kan echter inderdaad wel met wat uitstoot gaan (richting fakkel), vandaar de men dat aangeeft.