Ik deel volledig de mening van Breathe, met daaraan als toevoeging.
De zolder had een zolder raam, dus die had door de HW geopend kunnen worden, (of later van binnen uit als de ploeg doortastend aanpakt) en dat wordt je uitstroom opening. Dan vanaf de voordeur niet teveel lucht(zuurstof) toevoeren door deze gecontroleerd te openen en eventueel weer bijna te sluiten als men met de straal (HD of LD ) via de binnentrap naar boven gaat. Klinkt allemaal heel makkelijk maar of je er op dat moment als BVD ook aan denkt.
( is het je ooit zo geleerd in je opleiding als BVD??)
Andere vraag, waarom staat de HW een blok verderop opgesteld?? Zo ben je natuurlijk met twee man in de korf en de reactiekracht van een waterkanon als snel aan het einde van je vlucht. \
Eigenlijk past deze mooi in het rijtje bij het topic effectief blussen.
En dan nog een
: nu volg ik de raad op van de brandweeren neem mijn eigen verantwoordelijkheid als burger. Ik hang overal rookmelders op om het begin van brand snel te detecteren. Mijn droger(was dat hier het geval) begint te roken. Mijn rookmelder gaat af en ik bel omdat ik dat zo geleerd heb op de brandveiligheidsdag bij de brandweerkazerne de brandweer. Die komen, (na x min, met een TS 4??) en schalen dan op naar grote brand, pompen mijn huis en dat van de buren helemaal vol met water en laten mij achter met een enorme brand en waterschade.
Wat ben ik er nu mee opgeschoten als burger??? Volgens mij had ik meer gehad aan een goed en efficient optreden van de eerst aankomende TS.(6 !)