Okt 2005: Explosie in de Arena

Auteur Topic: Okt 2005: Explosie in de Arena  (gelezen 34574 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #30 Gepost op: 2 oktober 2005, 10:39:34
zeg dat dan gelijk ik was allemaal een minister aan het zoeken met denaam biza.
flappus  niet elke verandering is een verbetering

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #31 Gepost op: 2 oktober 2005, 11:19:34
Inderdaad minister van Binnenlandse Zaken, Johan Remkes.

Hij gaat over de binnenlandse veiligheid en dus ook de BBE's en terrorismebestrijding...

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #32 Gepost op: 2 oktober 2005, 12:43:40
Bel Donner en JP ook maar even.

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #33 Gepost op: 2 oktober 2005, 13:33:13
wou net zeggen.

burgemeester al onderweg?

mike

• Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 2 oktober 2005, 14:46:04
Even vanuit mijn eigen dicipline, met een concert in de Arena draai er een politie detachement van zoīn 20 a 30 man. De comanda kamer is altijd in gebruik bij een evenement in de Arena. Voor de rest is er een detacement verkeer dat bestaat uit:
4 motorijders
1 politiekraan
1 RSA spitsteam
1 comanda voertuig DVKP

Welke onmiddelijk inzetbaar zijn bij de arena.

Ok ME is onderweg 2 x bravo dus ik ga uit van 2 peletons(vliegende brigade B70 en het piket peleton B10 voor het gemak) Bravo 70 kan er snel zijn binnen 30 minuten de opkomst van de B10 duurt als snel 1,5 uur.

Ik zou persoonlijk ook meer verkeers eenheden willen de KLPD laten komen(zitten op nog geen 5 minuten rijden). Ik wil de A-2 afgesloten hebben En dan wel het stuk tussen de A0 en de A-9 verkeer omleiden via de A-9. Afslag Muntbergweg aan de A-9 afsluiten ivm het afrijden van aptienten naar het AMC. Er zijn tijdens een concert al een hoop verkeersposten van stadswachten dus die gooien de boel al dicht. Eventueel alle parkeerplaatsen afsluiten zodat geen verkeers chaos onstaat.

Buiten het verkeer wil ik ook minimaal 2 beschikbaren ATīs. Dus die gaan we piepen.

mvg
Mike

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #35 Gepost op: 2 oktober 2005, 14:53:43
Het enige wat van toepassing is in dit geval, is de Arena ontruimen, de brand proberen te blussen wordt al gedaan dus deze taak vervalt. Verder heeft binnen de politie de touwtjes in de handen en in deze situatie maken ze geen gebruik van het plan, ivm de grote paniek
Vreemd, ik dacht dat het juist aan ons was om te bepalen  wat we wel of niet deden. En ik wou alleen maar weten wat er in stond ....Staan allerlei handige afspraken met andere organisaties in toch ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 2 oktober 2005, 14:57:16
Even vanuit mijn eigen dicipline, met een concert in de Arena draai er een politie detachement van zoīn 20 a 30 man. De comanda kamer is altijd in gebruik bij een evenement in de Arena. Voor de rest is er een detacement verkeer dat bestaat uit:
4 motorijders
1 politiekraan
1 RSA spitsteam
1 comanda voertuig DVKP

Welke onmiddelijk inzetbaar zijn bij de arena.

Ok ME is onderweg 2 x bravo dus ik ga uit van 2 peletons(vliegende brigade B70 en het piket peleton B10 voor het gemak) Bravo 70 kan er snel zijn binnen 30 minuten de opkomst van de B10 duurt als snel 1,5 uur.

Ik zou persoonlijk ook meer verkeers eenheden willen de KLPD laten komen(zitten op nog geen 5 minuten rijden). Ik wil de A-2 afgesloten hebben En dan wel het stuk tussen de A0 en de A-9 verkeer omleiden via de A-9. Afslag Muntbergweg aan de A-9 afsluiten ivm het afrijden van aptienten naar het AMC. Er zijn tijdens een concert al een hoop verkeersposten van stadswachten dus die gooien de boel al dicht. Eventueel alle parkeerplaatsen afsluiten zodat geen verkeers chaos onstaat.

Buiten het verkeer wil ik ook minimaal 2 beschikbaren ATīs. Dus die gaan we piepen.

mvg
Mike

Euuhh Mike,er is iemand die opdracht heeft gegeven de A9 dicht te gooien  :-X

Citaat

A9 afsluiten voor alle verkeer. Zodat hier noodhopitals ingericht kunnen worden.
GVB inlichten voor bussen om de mensen af te voeren naar de RaI daar mensen registreren.
Alle ziekenhuizen in Noord Holland rampenplan in werking laten stellen.
Extra VC ter plaatse laten komen ivm mogelijke ontruiming Arena.
Bezoekers de auto's laten staan om verkeerschaos te voorkomen en omdat er mogelijk bommen of andere explosieven onder auto's kunnen zitten.
Sigma teams oproepen.
Mogelijk meerder traumateams tp laten komen.  

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #37 Gepost op: 2 oktober 2005, 14:58:53
Volgens mij is er maar 1 at in Nederland de rest zijn toch ae's

Patrick

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #38 Gepost op: 2 oktober 2005, 15:13:12
Volgens mij is er maar 1 at in Nederland de rest zijn toch ae's
Wat is dan het verschil tussen at en ae?

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #39 Gepost op: 2 oktober 2005, 16:16:53
At = arrestatieteam(heeft zwaardere wapens en bepansering
Ae =arrestatieeenheid(die heeft lichtere bewaping en bepasering)
Dat heb ik gehoord maar ik kan het mis hebben