Okt 2005: Explosie in de Arena

Auteur Topic: Okt 2005: Explosie in de Arena  (gelezen 34539 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Patrick

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #90 Gepost op: 7 oktober 2005, 20:41:16
9. CTPI (GRIP 1)
10. COPI (GRIP 2)
11. Kernbezetting regionaal operationeel team (GRIP 2)
12. Kernbezetting gemeentelijk beleidsteam (GRIP 2)
13. Gemeentelijk beleidsteam (GRIP 3)
14. Regionaal beleidsteam (GRIP 4)

bron: Kennisnet brandweer.

Je hebt gelijk betreffende het rampenplan Amsterdam, maar daar hebben ze uberhaupt een andere opschalingsstructuur (iig tot voorkort, namelijk de geintergreerd OT/BT)

post is een beetje off-topic

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #91 Gepost op: 9 oktober 2005, 19:16:10
Is er voldoende bloed in voorraad of moeten we even een oproep doen op tv?

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #92 Gepost op: 9 oktober 2005, 19:47:20

Je hebt gelijk betreffende het rampenplan Amsterdam, maar daar hebben ze uberhaupt een andere opschalingsstructuur (iig tot voorkort, namelijk de geintergreerd OT/BT)

post is een beetje off-topic

Sorry, dacht dat de ramp zich in Amsterdam afspeelde ..
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #93 Gepost op: 9 oktober 2005, 21:17:20
ik ben inmiddels ook terplaatse en besluit eens wat foto's te gaan nemen.

Misschien nog wel makkelijk, op de arena boulevard (naast de pepsi stage) ligt een terrein wat goed gebruikt kan worden als evt, helihaven en of opstel terrein
(het demo terrein met de politiedag)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 10 oktober 2005, 10:28:09
Als er niemand reageerd, ga ik maar gewoon door................

Op de onderstaande vraag heb ik nog geen 1 antwoord gezien:

41.650 slachtoffers hebben niks eraan overgehouden m.u.v. "de schrik" uiteraard.
600 Slachtoffers die net uit de Arena zijn gekomen hebben schaafwonden, wat sneetjes en dat soort dingen deze worden verzorgd dus T2 en T3 slachtoffers.
Deze personen worden gezorgd, dus hier hoeft niet meer aan gedacht te worden.

Ik wil graag weten wat jullie met deze slachtoffers willen doen:
289   T1: levensbedreigd, snel te redden
57     T4: levensbedreigd, weinig overlevingskans

Inmiddels zijn er 45 Ambulance's Tp, 1 MMT, 3x SIGMA, 3x AMBU Team, al deze eenheden muv de ambulances staan in de Heineken Hal. De Ambulances staan voor de hoofdingang van de Arena. Er zijn nu berichten verspreid naar ALLE CPA's in Nederland om extra/vrije ambulance's te sturen. In totaal door heel Nederland komen er nog eens 35 Ambulance's deze kant op(enige aanrijtijd nodig uiteraard) en komen er 2 SIGMA Teams uit Zuid-Holland, en 2 Ambu-Teams uit Flevoland. Er zijn uit Duitsland 2 "Medicopter" teams onderweg om te helpen bij vervoer naar de ziekenhuizen.

Alle ziekenhuizen/brandwondencentra in geheel nederland zijn ingelicht over de mogelijke komst van slachtoffers.

De Persvoorlichting en andere diensten naast de HV'ers zijn allemaal ingelicht/TP en is geregeld. Het is nu alleen gericht op die slachtoffers.

Succes!

Dus vertel, wat je ga je doen ??? ???  ;)

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #95 Gepost op: 10 oktober 2005, 10:38:53
Mijn ervaring met T1-slachtoffers leert me dat dit niet "snel te redden" slachtoffers zijn, maar dat hier behoorlijk wat tijd en capaciteit in gaat zitten. Maar we gaan verder:
Triage uitvoeren onder de slachtoffers die we nu "over" hebben. Kijken wie het eerst weg moet... er is behoorlijk wat ambulancehulpverlening op de been, dus ik verwacht dat dit niet teveel problemen hoeft te geven. De T4-slachtoffers blijven vooralsnog T4, maar als de hulpverlening vlot op gang komt en jij krijgt er inderdaad in zo korte tijd zoveel ambulances bij (hoe zit het met de normale regiobezetting? ???), dan bestaat de kans dat enkele T4-slachtoffers toch nog een kansje gaan krijgen.
We zullen zien. ;)

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #96 Gepost op: 11 oktober 2005, 20:37:37
We moeten de slachtoffers die levensbedreigend zijn zo spoedig mogelijk stabiliseren en gereed maken voor vertrek, waarbij de T1 slachtoffers naar het AMC, VU of het UMC worden gebracht en de andere T* slachtoffers ook met spoed stabiliseren en overbrengen naar andere (acedemische )ziekenhuizen in nederland, bijvoorbeeld in Rotterdam, Alkmaar ....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 12 oktober 2005, 15:59:15
jij krijgt er inderdaad in zo korte tijd zoveel ambulances bij (hoe zit het met de normale regiobezetting?

De ambu's die er zijn, waren extra ambulances uit de regio's, er is dus geen onderbezetting  :) Amsterdam had al flink wat ambu's maar deze heeft extra personeel opgebeld om te komen werken om de ambus in de regio paraat te houden  ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #98 Gepost op: 13 oktober 2005, 18:47:23
Er zijn genoeg politie eenheden ter plaatse voor het regelen van verkeer? begeleiden van ambulances en dergelijke???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 13 oktober 2005, 20:49:58
Er zijn genoeg politie eenheden ter plaatse voor het regelen van verkeer? begeleiden van ambulances en dergelijke???

Het verkeer wordt rond om de arena al geregeld(zoals al te lezen viel.............) er zijn 15 motorrijders voor de begeleidingen, en er kunnen evt. nog meer uit andere regios worden gevraagd