Persoon zwaargewond bij ontploffing auto Thorbeckeplein - Breda 11-11-2015

Auteur Topic: Persoon zwaargewond bij ontploffing auto Thorbeckeplein - Breda 11-11-2015  (gelezen 10066 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #20 Gepost op: 12 november 2015, 15:21:11
Politie Breda eo @Politie_Breda
#Breda - Thorbeckeplein afzetting vergroot ivm vondst #explosieven in woning. EOD is onderweg. 12 omliggende woningen ontruimd.
#ontploffing
14:52 uur · 12 Nov 2015 · Twitter for iPad
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #21 Gepost op: 12 november 2015, 15:28:54
p2kflex
14:27:48 12-11-15GROUP-2A2 : Thorbeckeplein/van Bleiswijkstraat van Bleiswijkstraat Breda 85540
1220628MKA Midden- en West-Brabant (Ambu 20-128)
p2kflex
15:03:46 12-11-15GROUP-1A2 : Thorbeckeplein/van Bleiswijkstraat van Bleiswijkstraat Breda 85558
1220623MKA Midden- en West-Brabant (Ambu 20-123)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

honderd

• Senior gebruiker
    • honderd
Reactie #22 Gepost op: 12 november 2015, 15:42:42
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1383845 date=1447337425
Inmiddels is de EODD opnieuw onderweg naar het Thorbeckeplein ivm het aantreffen van explosieven in een woning.

Vreemd, want de beste man woonde zelf niet op het Thorbeckeplein meen ik gelezen te hebben.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #23 Gepost op: 12 november 2015, 15:47:12
Sterker nog Honderd in de video in onderstaand citaat wordt gezegd dat hij daar op bezoek was bij een kennis.

Citaat van: Oma link=msg=1383822 date=1447333284
.. nog crucialer bij traumatische amputaties

http://www.youtube.com/watch?v=j6ydmRJNNQ4

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #24 Gepost op: 12 november 2015, 15:52:23
Politie Breda eo @Politie_Breda
#Breda, #Thorbeckeplein, n.a.v. aantreffen mogelijk explosief materiaal in woning is vanmiddag een 69-jarige man aangehouden, onderzoek EOD
15:50 uur · 12 Nov 2015 · Twitter for iPad

PBees

• Forum gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 12 november 2015, 16:11:39
het wordt merkwaardiger en merkwaardiger:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/239463992/Explosieven+gevonden+na+bomaanslag+Thorbeckeplein+Breda+man+aangehouden,+12+huizen+ontruimd.aspx
Citaat van:  omroep brabant
Explosieven gevonden na bomaanslag Thorbeckeplein Breda: man aangehouden, 12 huizen ontruimd

BREDA - In een woning aan het Thorbeckeplein in Breda zijn donderdagmiddag explosieven gevonden. Het gaat om het huis waar het slachtoffer van de bomaanslag van woensdag de avond had doorgebracht. De politie heeft de 69-jarige bewoner aangehouden en de afzetting rond de plaats van de bomaanslag van woensdagavond vergroot. Twaalf omliggende woningen worden ontruimd.
In het huis van de 69-jarige man werd woensdagavond gekaart, onder meer door het latere slachtoffer van de bomaanslag, de 63-jarige Chris van Esch.

Opvallend genoeg verklaarde de aangehouden man donderdagochtend nog tegen Omroep Brabant dat hij niet weet of zijn 'kaartmaat' Chris nog leeft. "Ik denk het niet. Het klinkt hard, maar misschien kan hij maar beter doodgaan."

Die verklaring is in dit artikel:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2394361023/%E2%80%98Ik+weet+niet+of+mijn+maat+Chrisje+nog+leeft%E2%80%99,+zegt+kaartvriend+van+slachtoffer+bomaanslag+in+Breda.aspx
Citaat van:  omroep brabant
‘Ik weet niet of mijn maat Chrisje nog leeft’, zegt kaartvriend van slachtoffer bomaanslag in Breda

BREDA - “Ik heb maar één beeld voor ogen. Ik zag Chris van Esch bij zijn auto liggen. Zijn arm en een been waren eraf, de bumper zat in zijn borst”, zegt een omwonende van het Thorbeckeplein.

Hij bevestigt dat het slachtoffer zijn vriend Chris van Esch is. “Ik ben benieuwd of hij nog leeft. Ik denk het niet. Het klinkt hard, maar misschien kan hij maar beter doodgaan”, vertelde hij eerder donderdagochtend

bart007

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 12 november 2015, 17:54:01
Politie Breda eo ‏@Politie_Breda  9 minuten geleden
#Breda  -#EOD heeft #explosieven gestabiliseerd. Worden zo meteen elders tot ontploffing gebracht
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

PBees

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 12 november 2015, 18:32:44
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2394771283/Verdachte+van+bomaanslag+Breda+beschuldigd+van+doodslag,+overlijden+nog+niet+officieel+bevestigd.aspx
Citaat
Verdachte van bomaanslag Breda beschuldigd van doodslag, overlijden nog niet officieel bevestigd

BREDA - De 69-jarige man die donderdag is aangehouden nadat er in zijn huis aan het Thorbeckeplein in Breda explosieven waren gevonden, wordt verdacht van doodslag. Dat heeft zijn advocaat gemeld aan Omroep Brabant. Justitie en politie wilden desgevraagd niet bevestigen of dat betekent dat het slachtoffer van de explosie van woensdagavond, Chris van Esch, is overleden.

PBees

• Forum gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 12 november 2015, 18:54:07
Nieuwe lezing:
Citaat van: Omroep Brabant
Politie: overtreding wapenwet
De politie kwam rond halfzeven met een hele andere lezing. Volgens woordvoerder Jeroen Steenmeijer is de 69-jarige man aangehouden op verdenking van het overtreden van de wet wapens en munitie.  

Onderzoek
In en rond het huis van de verdachte is de hele dag onderzoek gedaan. De EOD werd ingezet om de explosieven op te ruimen en af te voeren. Dat laatste gebeurde rond halfzes. Vervolgens werd het Thorbeckeplein weer vrijgegeven.

Saillant detail is dat hoofdofficier van justitie Charles van der Voort tegen Omroep Brabant vertelde dat er overwogen is om de explosieven uit het huis op het grasveld aan het plein tot ontploffing te brengen.

Tja, dan heeft die man wellicht niks met de aanslag te maken maar is de politie bij het sporenonderzoek om allerlei spulletjes gestuit..
Ik kan er geen kaas van maken.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 12 november 2015, 19:24:14
Citaat van: PBees link=msg=1383913 date=1447350847
Nieuwe lezing:
Tja, dan heeft die man wellicht niks met de aanslag te maken maar is de politie bij het sporenonderzoek om allerlei spulletjes gestuit..
Ik kan er geen kaas van maken.

Wie zegt dat het een aanslag is of dat er sprake is geweest van "ontploffing auto".

In het persbericht van politie staat de zwarte Mercedes voertuig van slachtoffer was, hier in Midden Oosten ontploffen wel eens auto's door een explosief maar na de explosie branden de kop- en achterlichten niet meer van het voertuig.

Voor de zwarte mercedes staat een zilverkleurige auto (met achterruit eruit geblazen), zou het niet kunnen dat slachtoffer tussen deze twee auto's voor de woning stond om bijv. iets naar binnen te willen brengen wat per ongeluk in zijn handen is geexplodeerd?