GRIP 1 Zeer grote brand inzet compagnie (restaurant) Veemarkt - Hoorn NH 13-11-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand inzet compagnie (restaurant) Veemarkt - Hoorn NH 13-11-2015  (gelezen 9099 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Ik denk, als Belg, dat Nederland het enige land ter wereld is waar amokmakers per boddelkar komen. :D


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Live link=msg=1384607 date=1447497358
Als je een normale opvoeding hebt gehad, dan weet je dat je gewoon naar een agent moet luisteren en doen wat hij zegt. Dus ga je gewoon weg. Doe je dat niet en ga je moeilijk doen, dan zijn de gevolgen voor jezelf. Ben je van mening dat de agent je onterecht wegstuurt of dat hij je onterecht vastpakt, dan ga je nog steeds weg en dien je later een klacht in.
Maar als je "snapt dat hij terug reageert", dan ben je blijkbaar van mening dat het doodnormaal is om een agent een klap te geven als hij je wegstuurt? En dat snap ik dus totaal niet.

Nee, doodnormaal is het zeker niet. Ik keur het ook ten zeerste af! Maar aangezien het ventje al behoorlijk opgefokt is, past deze reactie in het verlengde van zijn houding en gedrag op dat moment en is het in die zin voorspelbaar. Dat bedoelde ik met snappen dat hij op deze manier terug reageert. (Daarmee keur ik het niet goed!) Ik had het bijzonder gevonden als dit ventje opeens tot bezinning was gekomen, tot 10 had geteld en naar huis was gegaan. Dat stadium is hij direct al voorbij als hij in discussie gaat met de agent. Je ziet in het filmpje de spanning oplopen en in die zin snap ik juist de actie van de agent niet zo goed. Zo'n actie leer je niet bij de cursus "omgaan met agressie" zullen we maar zeggen.  98uiye


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Als je het hele filmpje bekijkt zie je dat ook andere jongetjes zich er mee willen gaan bemoeien,was het soms aanvoerder


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Citaat van: Fireball link=msg=1384615 date=1447498437
Nee, doodnormaal is het zeker niet. Ik keur het ook ten zeerste af! Maar aangezien het ventje al behoorlijk opgefokt is, past deze reactie in het verlengde van zijn houding en gedrag op dat moment en is het in die zin voorspelbaar. Dat bedoelde ik met snappen dat hij op deze manier terug reageert. (Daarmee keur ik het niet goed!) Ik had het bijzonder gevonden als dit ventje opeens tot bezinning was gekomen, tot 10 had geteld en naar huis was gegaan. Dat stadium is hij direct al voorbij als hij in discussie gaat met de agent. Je ziet in het filmpje de spanning oplopen en in die zin snap ik juist de actie van de agent niet zo goed. Zo'n actie leer je niet bij de cursus "omgaan met agressie" zullen we maar zeggen.  98uiye
Cursus omgaan met agressie zal je niet verder helpen bij het bereiken van je doel bij zo'n rioolrat, en dat is dat hij rechtsomkeert gaat. Perfecte uitvoering van het ontwijken van de welbekende kroeghoek met directe rake reactie wel. Ellenlange discussies werken niet bij dit soort pisventjes.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Op foto's (o.a. facebook) zie je dat het ventje al eerder hinderlijk aanwezig is een aangesproken werd door agenten (op een foto rijd hij met zijn skelter bijvoorbeeld over slangen in de opbouwfase van de brandbestrijding) Hieruit mag mijns inziens opgemaakt worden dat het ventje op een confrontatie uit is geweest.

Hoewel ik de reactie van de diender niet handig vind door het ventje te duwen kan ik me dat wel heeeeeel goed voorstellen al denk ik dat de bewuste diender (die ook elk andere diender had kunnen zijn) juist gereageerd heeft op een wijze waar het ventje naar opzoek was en hem daarmee min of meer getrikkert heeft. Je ziet ook op de beelden dat andere jeugd zich wil gaan bemoeien met de situatie maar deze door andere omstanders worden tegengehouden, een mooie actie van de omstanders waarmee de dienders de zaak verder kunnen afhandelen zonder verdere escalatie.

Al met al wellicht niet de meest handige reactie van de diender maar wel eentje die duidelijk aantoont dat men het ventje meer dan zat was en spijkers met koppen heeft geslagen, niet reageren had wellicht meer irritatie op geleverd met misschien wel ernstiger gevolgen en die kun je wat mij betreft helemaal niet gebruiken in deze setting.

Een school voorbeeld van actie ... reactie
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Dat we er hier überhaupt een discussie over voeren..

Jezus christus....

30 jaar geleden had je gewoon meteen een schop onder je hol gekregen van de toenmalige agent van de gemeentepolitie. Vergezeld van het hoongelach van de menigte en als je thuis kwam was het nog een keer bal.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Diamondback link=msg=1384654 date=1447505719
Dat we er hier überhaupt een discussie over voeren..

Jezus christus....

30 jaar geleden had je gewoon meteen een schop onder je hol gekregen van de toenmalige agent van de gemeentepolitie. Vergezeld van het hoongelach van de menigte en als je thuis kwam was het nog een keer bal.

30 jaar geleden zaten de dienders ook al aan de koffie. Alleen in die tijd zaten ze bij je ouders aan de koffie te wachten op je terugkomst thuis. Neem van mij aan dat dat bij ij thuis nooooooit grappig was (hoewel ik er nu om kan lachen)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Gemeente Hoorn ‏@Gemeente_Hoorn
7 min.7 minuten geleden
Er is vanochtend geen asbest aangetroffen in de omgeving van de brand bij Maneki en Azië. De afzettingen zijn weer verwijderd.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Los van het feit, dat het inderdaad een irritant ventje is, die de grenzen opzoekt, is het de agent die als eerste fysiek contact zoekt en een soort duw geeft. Als het ventje dan toch al opgefokt is, snap ik ook wel dat hij terug reageert.
En daar ga je de mist in. Een agent mag dit. Punt.

Als een agent vraagt of je weg wil gaan. Dan doe je dat.
Luister je niet wordt er gevorderd.
Hierbij mag een agent jou vastpakken of b.v. bij je kraag pakken en b.v. wegduwen.
Een agent mag jou zelfs fysiek doen bewegen in de richting waar jij van hem heen moet.
Vind je dat als niet luisterende snotneus niet zo leuk, en ga je geweld tegen een politieambtenaar gebruiken dan is er vaak sprake van meerdere strafbare feiten:
- niet voldoen aan bevel of vordering
- beletten/belemmeren ambtenaar
- wederspannigheid (verzet)
En/of afhankelijk van de situatie:
- mishandeling
- bedreiging
- belediging
- en tal van APV feiten

De hulpverleners doen daar hun werk. Luister naar ze en blijf met je poten van hen af!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: CopVR3 link=msg=1384670 date=1447510074
En daar ga je de mist in. Een agent mag dit. Punt.

Als een agent vraagt of je weg wil gaan. Dan doe je dat.
Luister je niet wordt er gevorderd.
Hierbij mag een agent jou vastpakken of b.v. bij je kraag pakken en b.v. wegduwen.
Een agent mag jou zelfs fysiek doen bewegen in de richting waar jij van hem heen moet.
Vind je dat als niet luisterende snotneus niet zo leuk, en ga je geweld tegen een politieambtenaar gebruiken dan is er vaak sprake van meerdere strafbare feiten:
- niet voldoen aan bevel of vordering
- beletten/belemmeren ambtenaar
- wederspannigheid (verzet)
En/of afhankelijk van de situatie:
- mishandeling
- bedreiging
- belediging
- en tal van APV feiten

De hulpverleners doen daar hun werk. Luister naar ze en blijf met je poten van hen af!

En wat blijft er, helaas, uiteindelijk van dit alles,vwb een eventuele bestraffing,over bij een minderjarige met goed gebekte ouders, opvoeders, verzorgers etc. ?