Beste Mopper,
Ik heb het al eens eerder gevraagd waar het staat dat alle voertuigen in Fend-Off moeten staan.
Ik citeer uit "Richtlijn eerste veiligheidsmaatregelen bij incidenten met eenzijdig aanrijdgevaar" te vinden op
www.incidentmanagement.nl2.2.1 tekst onder de foto:
Voertuig in Fend-off bij rijdend verkeer
Het eerste hulpverleningsvoertuig dat ter plaatse komt, stopt op een afstand van [max. snelheid>meter] vóór het incident en plaatst zijn voertuig in de fend-off positie. Door het voertuig in fend-off te zetten, wordt het beter zichtbaar voor het verkeer. Bovendien wordt met de richting waarin de auto schuin staat het verkeer geleid. Dit geldt voor de voertuigen van alle IM-hulpdiensten.
2.6
De ruimte tussen het buffervoertuig in fend-off en het incident is bedoeld als veilligheidsruimte en is dus niet bedoeld voor het parkeren van voertuigen van de IM hulpdiensten. Ambulance en brandweer parkeren op de 10 meter werkcirkels; de brandweer vóór en de ambulance voorbij het incident.
De overige IM-hulpdiensten parkeren voorbij en
in lijn met het incident. Het is de bedoeling dat de vlcuhtstrook vrij blijft voor de aan-en afvoer van de IM-hulpdiensten, en als de hulpverleners voorbij en in lijn parkeren, hoeven zij na het parkeren geen rijstroken over te steken om bij het incident te komen. Als de situatie het toelaat kan de vrijgehouden route worden benut voor de afwikkeling van het verkeer.
Einde citaat.
Wat zie ik dus verkeerd op deze foto?
Of teveel voertuigen voor het ongeval in de veilige zone, of een voertuig in Fend-Off in de afvoerlijn. Hoe dan ook, in mijn ogen staad de Astra altijd fout.