Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1264185 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3390 Gepost op: 11 december 2011, 17:56:32
Het is inderdaad geen ANPR maar een gewone camera.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3391 Gepost op: 12 december 2011, 01:01:57




Dienst: Regiopolitie Hollands-Midden
Bureau: Kaag & Braasem
Soort voertuig: Noodhulp
Wagenparknummer: 31.01
Merk & type: Volkswagen Touran 1.9tdi 77kw
Kenteken: 78-TS-JB
Byzonderheden: De enige Touran in Hollands-Midden met een Whelen LFL lichtbalk. Na enig onderzoek blijkt dat dit voertuig in 2007 op de weg is gekomen en pas halverwege dit jaar op naam van Hollands Midden is gezet. Blijkt dat dit een voormalig demo-voertuig van PON / Volkswagen is geweest (o.a. te zien geweest op een KLPD familiedag en diverse beurzen).
Tevens opvallend is dat het voertuig is voorzien van Federal Signal grill-lampen.

Ik heb totaal geen kennis over de kwaliteit van de lichtbak, maar ik vindt het er goed uitzien! Veel beter wat er tegenwoordig standaard opzit (H***C) en die grill lampen is al helemaal  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Gast

  • Gast
Reactie #3392 Gepost op: 12 december 2011, 01:59:16
Ik heb totaal geen kennis over de kwaliteit van de lichtbak, maar ik vindt het er goed uitzien! Veel beter wat er tegenwoordig standaard opzit (H***C) en die grill lampen is al helemaal  O0

Wat daar op zit is ook geleverd door H***C mijn beste ;) De Whelen LFL Liberty


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #3393 Gepost op: 14 december 2011, 22:20:57
Foto gevonden op twitter;


Foto: @GLM_N_Maanen, http://yfrog.com/oddtuvwj

Dienst: Regiopolitie Zaanstreek-Waterland
Bureau:
Soort voertuig: Noodhulp
Wagenparknummer:
Merk & type: Volkswagen Touran
Kenteken: 68-SBZ-7
Byzonderheden: 1e nieuwe Touran voor ZaWa, net 4 dagen op kenteken en gespot op het congres voor wijkagenten in Ede vandaag. Tevens een warmtebeeldcamera op het dak.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3394 Gepost op: 14 december 2011, 22:41:24
Foto gevonden op twitter;


Foto: @GLM_N_Maanen, http://yfrog.com/oddtuvwj

Dienst: Regiopolitie Zaanstreek-Waterland
Bureau:
Soort voertuig: Noodhulp
Wagenparknummer:
Merk & type: Volkswagen Touran
Kenteken: 68-SBZ-7
Byzonderheden: 1e nieuwe Touran voor ZaWa, net 4 dagen op kenteken en gespot op het congres voor wijkagenten in Ede vandaag. Tevens een warmtebeeldcamera op het dak.

Ede??? ligt dat in Zawa dan??  098uo (geintje......)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3395 Gepost op: 19 december 2011, 08:29:21
kwam deze leuke combi op 11-12-2011 tegen:


By moppersmurf at 2011-12-18

2 Golf +'jes en 2x Opel. En oja alleen de Astra stond vent-off  >:(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #3396 Gepost op: 19 december 2011, 09:43:04
Foto gevonden op twitter;


Foto: @GLM_N_Maanen, http://yfrog.com/oddtuvwj

Dienst: Regiopolitie Zaanstreek-Waterland
Bureau:
Soort voertuig: Noodhulp
Wagenparknummer:
Merk & type: Volkswagen Touran
Kenteken: 68-SBZ-7
Byzonderheden: 1e nieuwe Touran voor ZaWa, net 4 dagen op kenteken en gespot op het congres voor wijkagenten in Ede vandaag. Tevens een warmtebeeldcamera op het dak.
Mooie bak, heb je ook een idee voor welk bureau deze bestemd is?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3397 Gepost op: 19 december 2011, 10:02:17
Beste Mopper,

Ik heb het al eens eerder gevraagd waar het staat dat alle voertuigen in Fend-Off moeten staan.

Ik citeer uit "Richtlijn eerste veiligheidsmaatregelen bij incidenten met eenzijdig aanrijdgevaar" te vinden op www.incidentmanagement.nl

2.2.1 tekst onder de foto:

Voertuig in Fend-off bij rijdend verkeer
Het eerste hulpverleningsvoertuig dat ter plaatse komt, stopt op een afstand van [max. snelheid>meter] vóór het incident en plaatst zijn voertuig in de fend-off positie. Door het voertuig in fend-off te zetten, wordt het beter zichtbaar voor het verkeer. Bovendien wordt met de richting waarin de auto schuin staat het verkeer geleid. Dit geldt voor de voertuigen van alle IM-hulpdiensten.

2.6

De ruimte tussen het buffervoertuig in fend-off en het incident is bedoeld als veilligheidsruimte en is dus niet bedoeld voor het parkeren van voertuigen van de IM hulpdiensten. Ambulance en brandweer parkeren op de 10 meter werkcirkels; de brandweer vóór en de ambulance voorbij het incident.
De overige IM-hulpdiensten parkeren voorbij en in lijn met het incident. Het is de bedoeling dat de vlcuhtstrook vrij blijft voor de aan-en afvoer van de IM-hulpdiensten, en als de hulpverleners voorbij en in lijn parkeren, hoeven zij na het parkeren geen rijstroken over te steken om bij het incident te komen. Als de situatie het toelaat kan de vrijgehouden route worden benut voor de afwikkeling van het verkeer.

Einde citaat.

Wat zie ik dus verkeerd op deze foto?

Of teveel voertuigen voor het ongeval in de veilige zone, of een voertuig in Fend-Off in de afvoerlijn. Hoe dan ook, in mijn ogen staad de Astra altijd fout.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #3398 Gepost op: 20 december 2011, 09:13:41
Dat is een aanname. Immers je weet niet of de Opel er als eerste stond en de bestuurder van het busje zijn voertuig voor de astra heeft geparkeerd. Of misschien het verhaal is wel andersom.

Maar goed Mopper heeft gelijk dat het vaak een bende is als men met al hun goedheid een ongeval of wat dan ook wil beveiligen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #3399 Gepost op: 20 december 2011, 15:26:56

Wat zie ik dus verkeerd op deze foto?

Of teveel voertuigen voor het ongeval in de veilige zone, of een voertuig in Fend-Off in de afvoerlijn. Hoe dan ook, in mijn ogen staad de Astra altijd fout.

Aanname of niet, het busje was het eerste voertuig en had zo nooit mogen staan..... even een beetje pech creëren:  busje wordt van achteren aangereden, komt tegen de opel aan (half fent-off) die super strak tegen de achterste vw aanketst. Ach ja waarom zou je ook je voertuig in (goed) Fent-off zetten?

of waarom zou je het niet doen?

Maar geen van de voertuigen stond na het incident in lijn, alles stond ervoor. Dus alles uit jouw Richtlijn citaat werd geschonden. (ook knap  e050)

Wat R1200gs al zegt: dit is een zooitje maar dagelijks terug te vinden op 's Rijkswegen. Ik had het plaatje wel eens willen zien als alles goed had gestaan, maar ik ben niet zo thuis in photo shop  :(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens