Die CoPIbus is een donkerblauw VW Transporter T4, met inderdaad 2 flitsers in de grille, veel antennes op het dak (voor analoog, C2000, porto en mobilofoons) en vol met communicatieapparatuur achterin. Fungeert als verbindings/commandowagen in GRIP-situaties. Wordt bemand door het CoPI-lid van de politie (piketdiensten) en pas als er meer materiaal/personeel nodig blijkt te zijn, wordt de 27.08 (de grote Fiat Ducato Camper VC) vanaf de Boezembocht gealarmeerd. De reden voor ingebruikname van de CoPI-bus was feitelijk gewoon personeelsgebrek bij de meldkamer, die de VC bemant. Verder staan er op het dak (linksachter en rechtsvoor) nog 2 aansluitpunten voor draailampen. Hij kan met 2 blauwe draailampen op het dak rijden en als hij als cowa operationeel gaat, moet hij officieel de blauwe pitten eraf halen en 1 groene pit linksachter bevestigen.
Foto's heb ik er wel van maar niet digitaal. Als je echt geinteresseerd bent kan ik wel wat regelen voor je (digitaal), maar dan hoor ik het wel van je.
groetjes,
Enrique