Niet om het Haagse af te kraken Silque, maar als ik naar de website van regio15.nl kijken en dan met name van de incidenten dan verbaas ik mij met enige regelmaat. Dat er voor doorgaans kleine meldingen in Haaglanden toch een 3 -5 dubbele bemande voertuigen ter plaatse is gekomen met als extra nog motorrijders. Deze luxe aan voertuigen en personeel kom je doorgaans niet tegen buiten de randstad...
Ik begrijp je helemaal!! Ook collega's onderling ergeren hier zich soms aan. Er rijden veel eenheden rond in DH en als het rustig is laten zich vaak veel eenheden koppelen aan een incident, of ze rijden mee zonder zich te koppelen. Aan de ene kant kan dit vervelend zijn (overkill aan politie) maar dat wordt vaak ook gezegd, waardoor veel collega's gauw weer weggaan.
Aan de andere kant heeft het ook zo zn voordelen, er zijn buurten bij waar bij de simpelste meldingen enorm veel oploop van publiek is wat niet alleen vervelend kan zijn, maar ook dreigend. Ook zijn extra handjes goed te gebruiken voor afzet e.d.
En natuurlijk bij een assistentie collega waarbij je vaak niet langer dan een minuut hoeft te wachten op backup.
Het is zo dat de 3 grote korpsen een luxepositie hebben qua mensen en middelen; dit gaat overigens niet ten koste van andere meldingen. Van de 5 auto's kunnen er zo weer 3 ergens anders ingezet worden bij wijze van......