Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1309571 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4290 Gepost op: 2 december 2014, 16:40:26
Eeeuh vergelijk jij nou een touran met een Golf R? Nee, een ASX heeft ook een wegligging van een monster maar die is beter dan een Touran en hij is sneller en net zo duur. Een "R" is niet vergelijkbaar. Natuurlijk zou ik iedere wijkteamdiender in een "R" willen zien (en mijzelf in een ......) maar dat is niet realistisch in bloembolletjespolderland.  :'(

VW's (kijk maar naar de legio betrouwbaarheidonderzoeken!) zijn ondermaats: uitgezonderd..... en dąt weten ze bij VW tot op het bot uit te buiten! Een goede PR-machine is geld waard en dat weten ze donders goed bij VW  98uiye
Jij noemde VW rommel dat net voldoet. Enkele reacties terug.

Een Touran is een draak. Mee eens. Maar VW is geen rommel. Een Golf GTD scoort wel op wegligging, snelheid e.d. terwijl een Touran dat niet doet.

En over betrouwbaarheidsonderzoeken... best hoor. Dat zal wel. Maar het is een keiharde feit dat Tourans, Golf en Polo bij ons bijna nooit stuk zijn. Ze zijn politieproof. Onze Opels die we hiervoor hadden stonden alleen maar in de garage... rommel voor de politie.
Veel problemen waren er bij VW met de mini tsi blokjes. Kettingen e.d. dat geeft ook een deuk in dat onderzoek natuurlijk.

Maar goed wat mij betreft geen VW meer. Doe maar een premium merk. Mee eens. Heb net als jij een aversie regen die Tourans...

CPrime

• Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #4291 Gepost op: 3 december 2014, 12:35:54
Citaat van: CopVR3 link=msg=1312000 date=1417534826
En over betrouwbaarheidsonderzoeken... best hoor. Dat zal wel. Maar het is een keiharde feit dat Tourans, Golf en Polo bij ons bijna nooit stuk zijn. Ze zijn politieproof. Onze Opels die we hiervoor hadden stonden alleen maar in de garage... rommel voor de politie.

Wil ik je wel eens uitnodigen in het Amsterdamse te komen kijken. Daar komt jouw Opelverhaal weer terug in de dagelijkse praktijk. Maar dan met de huidige LAPV-voertuigen. ;)
Zijn dezelfde voertuigen als bij "jullie". Alles behalve politieproof. 98uiye
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4292 Gepost op: 3 december 2014, 16:59:40
Stadse korte ritjes? Misschien zo nog zwaarder belast.... zeg het maar... die van ons rijden in het Drentse.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #4293 Gepost op: 3 december 2014, 19:37:25
Als je bij ons iedere ochtend langs de garagewerkplaats loopt dan staan er bijna standaard 2 a 3 Tourans voor de garagedeur. Na een weekend soms wel 5 of 6.
Allemaal naar de klote. Gemiddeld staan er ook 5 of 6 bij de schadehersteller(die waarschijnlijk het hardste lach van iedereen)
Volgens de gwp zijn er zins de komst van Tourans ook veel meer schade/ongevallen/weet ik veel wat nog meer problemen als met de Golfjes.

Motorisch is het nog wel te doen maar verder sluit ik me volledig aan bij mijn teammaatje Moppersmurf.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #4294 Gepost op: 3 december 2014, 21:46:08
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1312225 date=1417631845
Als je bij ons iedere ochtend langs de garagewerkplaats loopt dan staan er bijna standaard 2 a 3 Tourans voor de garagedeur. Na een weekend soms wel 5 of 6.
Allemaal naar de klote. Gemiddeld staan er ook 5 of 6 bij de schadehersteller(die waarschijnlijk het hardste lach van iedereen)
Volgens de gwp zijn er zins de komst van Tourans ook veel meer schade/ongevallen/weet ik veel wat nog meer problemen als met de Golfjes.

Motorisch is het nog wel te doen maar verder sluit ik me volledig aan bij mijn teammaatje Moppersmurf.

Er zit een verschil in naar de klote en naar de klote. Een Touran is al snel buiten dienst door alle techniek (bijv defect stopbord/ ander OGS probleem). Na een "resetje" doet hij het weer. Dus lastig oordelen denk ik zo... Misschien zijn er cijfers van?  0098

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #4295 Gepost op: 3 december 2014, 22:12:35
Dan hadden ze wel bij de radiowerkplaats gestaan ipv de garagewerkplaats. In het geval van Amsterdam dan.

De vtgn waar ik het over heb zijn allemaal afgesleept door onze kraanwagens.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #4296 Gepost op: 4 december 2014, 09:46:45
Dan hadden ze wel bij de radiowerkplaats gestaan ipv de garagewerkplaats. In het geval van Amsterdam dan.

De vtgn waar ik het over heb zijn allemaal afgesleept door onze kraanwagens.
Zelfs afgesleept?  Dat is bij ons sinds 2008 slechts 2 keer voorgekomen met onze 4 tourans,  2 golfs, 3 transporters en 7 polos. Keer kapotte bak en opgeblazen turbo. Verder niks.
(schade-sleep uitgezonderd maar dat kun je de Touran niet aanrekenen)

Wat gaat er vaak kapot bij jullie dan? Ben ik wel benieuwd naar. En zijn dat nog de 1.9tdi? Of ook de LAPV's?

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #4297 Gepost op: 4 december 2014, 10:46:30
Citaat van: CopVR3 link=msg=1312297 date=1417682805
Wat gaat er vaak kapot bij jullie dan? Ben ik wel benieuwd naar. En zijn dat nog de 1.9tdi? Of ook de LAPV's?

Beide en de nog historische Golfjes.

Meestal motorisch, ophanging en remmen.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #4298 Gepost op: 4 december 2014, 12:36:25
Ik moet zeggen dat ik me hier ook niet in herken. Zowel in 't Haagse als in ZWB zijn motor/ophanging en remmen niet zoveel stuk als Langemotormuis beschrijft.
Natuurlijk gaat er wel eens iets stuk, maar dat vind ik ook niet zo gek gezien de manier waarop ze gebruikt worden. Ik denk dat deze slijtage bij ieder voertuig optreedt die zo wordt gebruikt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #4299 Gepost op: 4 december 2014, 14:56:01
Ook ik kan me hiet niet in vinden, uiteraard gaat er wel eens wat stuk maar niet zo extreem als blijkbaar in andere regio's.