Die mening deel ik totaal niet met je, ik en eigenlijk iedereen bij ons is zeer tevreden over de touran! Hij heeft genoeg ruimte, rijd prima, is snel genoeg. Voor onze taak ik hij goed genoeg en zijn we zelfs verwend in mijn ogen.
Hoor jezelf nou eens praten! Je hebt het over een auto die ontwikkeld is als familie-auto niet om ROBUUST WERK te verrichten bij ROBUSTE WIJKTEAMS!
Ruimte heb je niet nodig: arrestanten vervoer je zo krap mogelijk want dan kunnen ze zich niet verzetten.
En voor de goede orde: een Touran rijdt niet prima tenzij je een Lada gewend bent. En kameel gaat nog beter door een bocht! Sorry hoor maar Volkswagens staan nou niet bepaald bekend om de goede rijkwaliteiten, nog sterker ze staan eigenlijk nergens bekend om behalve om de mooie verhalen.
Dan houden we over: snel genoeg. Tja als je buslijn 50 (daar is ie weer!) gewend bent is een Touran snel genoeg maar vergeleken met een gemiddelde personenauto (kijk eens op autoweek.nl) is het ene drama. Maar dat is eigenlijk altijd zo geweest bij VW behalve bij de eerste series GTi. Alles daarna was lafjes en netaan voldoende. En als VW ergens goed in is is het uitbuiten van "vroeger". Maar neem van mij aan: Na 1971 is het allemaal minder geworden bij VW
Al met al: voor bepaalde taken is een Touran geschikt. Bijvoorbeeld als hondehok of kippenren. Verder mag van mij het PON-tijdperk zo snel mogelijk afgelopen zijn. Doe mij maar een een knappe Qasqai of mistsubishi ASX. Dat oogt ten minste robuust, kost net zoveel en is aanzienlijk sneller. Dat milieulabel is toch maar een papierentijger en het zal me niks verbazen als VW daar ook mee loopt te klooien. Geld is immers macht.....