Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1297982 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #4490 Gepost op: 27 september 2015, 18:17:58


Dienst: Politie Nederland
District: Midden Nederland
Eenheid: Veenendaal
Soort voertuig: Noodhulp
Merk & type: Volkswagen Touran 2.0TDi 140 PK
Kenteken: GJ-575-L
Bijzonderheden: Niet meer voorzien van een AVLS nummer achterop, dit gaat in het Utrechtse verdwijnen.

p.s. Ik heb een andere vraag, het rode blokje onderin de grille, wat is dat ? Het zit ook in de bovenstaande Touran van buro Ede.


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #4491 Gepost op: 27 september 2015, 18:19:11
Zo te zien is dat het Whelen logo op de sirenespeaker  ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4492 Gepost op: 27 september 2015, 18:36:50
Zo te zien is dat het Whelen logo op de sirenespeaker  ;)
Ivm aankomende aanbesteding is men alvast wat reclame aan het maken... ;D


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #4493 Gepost op: 27 september 2015, 18:48:44
Ben nog benieuwd of het aan de eisen gaat voldoen (dieselgate) 998765


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #4494 Gepost op: 27 september 2015, 20:10:18
Citaat van: Wouwie link=msg=1375585 date=1443370751
Zo te zien is dat het Whelen logo op de sirenespeaker  ;)

Klopt!


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #4495 Gepost op: 27 september 2015, 20:23:02
Citaat van: Venture link=msg=1375597 date=1443377418
Klopt!

Voor de liefhebbers, sinds begin dit jaar wordt de SA315 speaker niet meer toegepast maar weer zoals van ouds de Whelen SA314. Dit i.v.m. te veel (water)storing aan de 315. De 314 is makkelijk te herkennen aan de Whelen sticker voorop.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #4496 Gepost op: 27 september 2015, 20:44:48
Dat laatste is herkenbaar. De apparatuur van Honac bevalt mij tot nu toe prima maar ik heb wel behoorlijk vaak storingen in de sirene ervaren die soms zelfs een bocht later weer opgelost waren. Veranderd daarbij ook iets in de toonhoogte?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #4497 Gepost op: 27 september 2015, 21:09:23
Citaat van: DiNozzo link=msg=1375601 date=1443379488
Veranderd daarbij ook iets in de toonhoogte?

Je bedoeld ten opzichte van beide speakers? In theorie kan de sirene net iets anders klinken, dit komt omdat er in de 314 een extra barrière zitten tussen uitgang spoel en de uitgang aan de voorkant. Wat dus inhoudt dat de decibellen nog meer samengeperst worden ten opzichte van de 315.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4498 Gepost op: 27 september 2015, 23:07:54
Je bedoeld ten opzichte van beide speakers? In theorie kan de sirene net iets anders klinken, dit komt omdat er in de 314 een extra barrière zitten tussen uitgang spoel en de uitgang aan de voorkant. Wat dus inhoudt dat de decibellen nog meer samengeperst worden ten opzichte van de 315.
Dat betekent minder geluid?

(ofzo?) ???


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #4499 Gepost op: 27 september 2015, 23:48:02
Citaat van: CopVR3 link=msg=1375627 date=1443388074
Dat betekent minder geluid?

(ofzo?) ???

Nee dat zeker niet. Enkel dat de toon iets hoger wordt aangezien de decibellen door het samenpersen wat compacter eruit komen. Maar dit is bijna verwaarloosbaar.

Tevens is de 314 een stuk degelijker gebouwd dan de 315. De spoel uitgang zit aan de voorkant van de speaker, waardoor de decibellen 2x een 360° draai moeten maken voordat ze de speaker verlaten. Bij de 315 zit de spoel uitgang juist aan de achterkant, wat resulteert in 1 draai van 360°, dus 1 barrière en daardoor gevoeliger voor waterstoring.