Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1293216 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #1830 Gepost op: 28 december 2008, 18:00:45
Ik weet dat ze eerst vito's hadden voor de noodhulp, dit wordt vervangen door de transporter? Of worden er nu ook personenauto's ingezet?

VW Transporter volgt de Vito op als DHV-voertuig (noodhulp). VW Golf volgt de Mitsubishi Spacestar op als wijkpolitievoertuig. Verder komen er nog een paar Tourans, mogelijk voor de chef van dienst (OvD-P) en/of hondenbrigade. Nog niet helemaal duidelijk.
greetz,  Enrique

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1831 Gepost op: 28 december 2008, 18:07:29
Ik weet dat ze eerst vito's hadden voor de noodhulp, dit wordt vervangen door de transporter? Of worden er nu ook personenauto's ingezet?

Rijnmond rijdt voor de noodhulp in principe alleen met busjes. In de GemPo Rotterdam tijd was het Chevrolet C10, later werd dat VW Transporter. Met de regionalisering had je natuurlijk in de diverse gemeenten diverse type wagens. Dat werd al gauw VW Transporter. Toen kwam de Vito, eerst het oude model, later het nieuwe. En nu dus weer terug bij de VW Transporter ;)

Voor de wijkzorg was er eerst de Golf 4, later de Mitsubishi Spacestar en nu wordt/is dat weer VW Golf.

Enrique was me voor zie ik ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1832 Gepost op: 28 december 2008, 18:17:48
Waarom wordt er gereden in busjes? Kan zo snel via de zoekfunctie niks vinden... :)

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #1833 Gepost op: 28 december 2008, 18:24:03
Waarom wordt er gereden in busjes? Kan zo snel via de zoekfunctie niks vinden... :)

Omdat je er meer in kwijt kan, zowel personen als goederen. En natuurlijk een stukje beweegruimte, overzicht over de weg, etc. Zijn nog meer redenen voor, maar dit is effe het eerste wat in me op kwam. Anders had Maarten alsnog eerder geweest, en dat moet ik koste wat het kost voorkomen. 8)
greetz,  Enrique

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #1834 Gepost op: 28 december 2008, 18:26:31
Haha bedankt iedergeval  :P ;)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1835 Gepost op: 28 december 2008, 18:33:21

Vanwege de ruimte. Je kan er van alles mee vervoeren, zoals personeel, arrestanten, fietsen, scooters. Daarbij heb je een mooie werkruimte voor bijv. het opnemen van een verklaring.

Volgens mij is dat de voornaamste reden :)
Overigens is het concept DHV (directe hulpverlening) in samenspraak met 'de agent op straat' ontwikkeld en voldoet daarom aan de wensen en eisen van de dienders.

Omdat je er meer in kwijt kan, zowel personen als goederen. En natuurlijk een stukje beweegruimte, overzicht over de weg, etc. Zijn nog meer redenen voor, maar dit is effe het eerste wat in me op kwam. Anders had Maarten alsnog eerder geweest, en dat moet ik koste wat het kost voorkomen. 8)

Damn! Dat is je gelukt. Ik was al aan het typen :D Samen hebben we toch een aardig compleet antwoord denk ik zo 8)

Hierbij nog een fotootje, gemaakt door Enrique:

Dienst: Politie Rotterdam Rijnmond
Wagenparknummer: ?
Soort voertuig: Noodhulp
Merk: Volkswagen
Type: Transporter 96 KW (130PK) Automaat
Kenteken: 89-HJD-3
Bouwjaar: 03-11-2008
Biijzonderheden: Nieuw soort balk op achterzijde voertuig, alsmede 2 LED flitsers op het dak ipv draaiers zoals de Vito`s hadden.

Roepnummer = 09.01
Groeten, Maarten  

112Duiven

• Gast
Reactie #1836 Gepost op: 28 december 2008, 18:34:45
is dat gewoon een balk met blouwe flitslampen erin ???
Zit er ook nog een stopbordje in?

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #1837 Gepost op: 28 december 2008, 18:37:50
is dat gewoon een balk met blouwe flitslampen erin ???
Zit er ook nog een stopbordje in?

Zitten blauwe LEDs in. Ook oranje en groen. Stopborden zitten in de grille en achter op de achterklep. Foto volgt als Maarten zo lief wil zijn. Roepnummer varieert overigens, alle DHV-voertuigen in Rijnmond komen uit een regionale pool. Zijn dus niet districts-, gebieds- of roepnummergebonden.
greetz,  Enrique

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1838 Gepost op: 28 december 2008, 18:42:05
Ben overigens benieuwd wat voor balk er op de achterzijde zit, hij heeft veel weg van de balk zoals op sommige Opel Astra`s van de KMAR.

Die vierkante balk, om het zo maar even te omschrijven, is van het merk Whelen (evenals de andere zwaailichtunits op het voertuig). Het type zou ik zo even niet weten, daar zijn andere leden meer in thuis :)

Zitten blauwe LEDs in. Stopborden zitten in de grille en achter op de achterklep. Foto volgt als Maarten zo lief wil zijn.

Ook oranje LEDs toch? Gezien de nieuwe regelgeving ???
Foto staat er al :D
Groeten, Maarten  

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #1839 Gepost op: 28 december 2008, 18:44:28
haha sorry ik zal stoppen met het snel aanpassen van berichten.... zit inderdaad ook oranje in. ;D
greetz,  Enrique