Politie Noodhulp Voertuigen

Auteur Topic: Politie Noodhulp Voertuigen  (gelezen 1285481 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1960 Gepost op: 19 april 2009, 16:34:07
Citaat
Tevens is dit de eerste (van de twee) solo-noodhulp auto('s) van de regio Kennemerland. Uitgerust met videocamera en whiteboard (op de passagierstoel). Ook is dit de eerste noodhulp-auto met een nieuw kenteken  

Zo te zien is dit geen ANPR/Pagis-camera. Gewoon een camera om het een en ander op te nemen begrijp ik?
En dat Whiteboard, waar dient dat voor? Voor notities?
Kennen wij in onze regio namelijk (nog) niet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1961 Gepost op: 19 april 2009, 16:50:42
Zo te zien is dit geen ANPR/Pagis-camera. Gewoon een camera om het een en ander op te nemen begrijp ik?
En dat Whiteboard, waar dient dat voor? Voor notities?
Kennen wij in onze regio namelijk (nog) niet.

Klopt, gewoon een videocamera (ivm het solo-rijden).
Whiteboard is om dingen op te schrijven (omdat je solo zit)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1962 Gepost op: 19 april 2009, 19:51:55
Klopt, gewoon een videocamera (ivm het solo-rijden).
Whiteboard is om dingen op te schrijven (omdat je solo zit)
dank je wel :)


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1963 Gepost op: 19 april 2009, 22:50:37
Klopt, gewoon een videocamera (ivm het solo-rijden).
Whiteboard is om dingen op te schrijven (omdat je solo zit)

Waarom dan wel een whiteboard in het voertuiog (in mijn ogen nutteloos) en geen inrichting voor het vervoeren van een at?

Ervan uitgaande dat dit zo is  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1964 Gepost op: 19 april 2009, 23:26:32
AT is arrestant ?
Neem tenminste niet aan dat je het ''treintje van 8'' ergens in de auto wilt plaatsen  ;D

Maarre, het schijnt, dat de schermen tussen de voorstoelen en achterbank de ruimte beperkt, zodat langere collega's de stoel niet goed kunnen afstellen.

De solo-surveillance is overigens een aanvulling op de bestaande zorg en geen vervanging.
Arrestanten kunnen dus normaliter in een andere noodhulpauto of in een bus worden vervoerd  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #1965 Gepost op: 20 april 2009, 00:03:12
Klopt, gewoon een videocamera (ivm het solo-rijden).
Whiteboard is om dingen op te schrijven (omdat je solo zit)

De relatie tussen een video-camera en het solo tijden begrijp ik niet helemaal. ( in onz regio rijden ze al tijden solo) De meerwaarde om sowieso een camera aanboord te hebben is natuurlijk duidelijk.

Whiteboard is natuurlijk beter dan die kladblokken met zuignap aan voorruit die ze bij ons hebben.


Verder netjes ingebouwd die camera/ bedieningspaneel en navigatie. Toevallig nog een foto van het whiteboard ?


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #1966 Gepost op: 20 april 2009, 09:33:01
In IJsselland is ook een noodhulp voertuig uitgerust met een camera, dit ivm de Horeca diensten en het feit dat je om de hoek niet een extra setje collega's hebt lopen.
Zodra er ergens gezeur is en de collega's stappen uit kunnen ze de camera activeren en kan de meldkamer meekijken en hier op anticiperen.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #1967 Gepost op: 20 april 2009, 13:07:02
AT is arrestant ?
Neem tenminste niet aan dat je het ''treintje van 8'' ergens in de auto wilt plaatsen  ;D

Maarre, het schijnt, dat de schermen tussen de voorstoelen en achterbank de ruimte beperkt, zodat langere collega's de stoel niet goed kunnen afstellen.

Ik bedoelde idd niet het treintje van 8....anders had ik het wel HOOFDLETTERS geschreven... ;)

De relatie tussen een video-camera en het solo tijden begrijp ik niet helemaal. ( in onz regio rijden ze al tijden solo)

Eens. Ik rij ook regelmatig solo in een voertuig. Zelfs in de nachtdiensten. Als ik straks op de motor zit, ben ik ook solo...dus die relatie zie ik ook niet.

Als het goed is, staat het bij ons korps ook in de planning om een pilot te gaan draaien met camera's. Als dit goed uitpakt worden alle noodhulpvoertuigen uitgerust met camera's en een link naar de CMK...


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1968 Gepost op: 20 april 2009, 13:43:57
Als het goed is, staat het bij ons korps ook in de planning om een pilot te gaan draaien met camera's. Als dit goed uitpakt worden alle noodhulpvoertuigen uitgerust met camera's en een link naar de CMK...

Kijk ... heb je weer wat anders om naar te kijken als het rustig is dan discovery of de ellende van de nachtprogramering op de comerciele zenders  O0
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #1969 Gepost op: 20 april 2009, 14:34:07
solosurveillance is gecreerd om de burger het idee te krijgen meer blauw op straat te hebben... slagkracht wordt niet vergroot...

Ik zie niet zoveel voors... van de solo surveillance in vergelijking met de duo...

Gebruik van camera's is een goede zaak denk ik...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....