Het is allemaal Edge9004 en dan wat lettertjes, dat klopt, nergens staat op een balk WS2000 of 9M, en ik heb de nodige balken gezien met de nodige conversies van binnen, zelfs Edges met J-tubes, EB6 erin en de HC2100, er wordt wat afgeknutseld in balkenland als het moet, I know. Met "WS2000" tussen haakjes gezet dacht ik ook wel dat zeker jij zou snappen dat ik refereerde aan het model balk wat in enorme aantallen met de WS2000-bedieningen gemonteerd is. In een 9M zit trouwens geen EB6 powersupply maar een, hoe kan het ook anders, 9M powersupply Heb er hier eentje staan in de collectie, leuk spul die 9M's. Dít hieronder is een 9M politiebalk, copyright fotootje van jawel, jezelf!! : Endcaps met clear alleylightstuk wat doorloopt van boven tot onder, géén lowdown-alleys dus, ander model cornerstrobes (maar dat kun je op de andere foto niet zien), andere takedownlights (moet je héél goed kijken wil je dat verschil zien) en meer tussenruimte in de fresnel optics in de lenzen (maar ook dat kun je op de fotos niet zien). De lowdown alleylight had je moeten herkennen als géén 9M versie Roy! Deze foto kan ik me nog wel herineren, jammer dat je deze uitvoering zelde ziet, ik geloof dat er in Amsterdam ook een rond rijd op een Golf, deze heeft ook een gewijzigd flitspatroon (achter versus voor i.p.v. links-rechts)
Ja er wordt inderdaad wat afgeknutseld MAAR ik ben er altijd vanuit gegaan dat het model Edge (ik denk zo eind jaren 90) wat toen massaal is gemaakt met idd WS2000 bediening de 9m versie was.
Deze Edge heeft ten opzichte van zijn voorganger royal blue lenzen i.p.v. blauw/paars, takedown komt meer naar buiten toe, andere corner strobes, lowdown alley's, EB6 powersupply, en de eerste versies hadden ook nog een SA40 erop. Kortom de Edge zoals op de Golf-6 hierboven.
Ik vindt deze dakset tesamen met de WS2000 bediening toch wel een van de mooiere daksets in de verzameling, mede door de test en opname functie van de WS2000, helaas werkte dit in de praktijk vaak niet en erg storingsgevoeling waarop men een nieuwe generatie heeft laten ontwikkelen, maar de WS2000 blijft toch wel een apart ding.
on-topic maar weer, ik zal voortaan het andere topic gebruiken hiervoor excuus.....