Vandaar dat ik aangaf dat ik het opvallend vind dat kennemerland er in het verleden kennelijk niet voor gekozen heeft om haar wijkauto's uit te rusten met kogelwerende vesten/avls/pd-koffer/pd-hes.
Ik zeg ook niet dat bepaalde voertuigen die specifieke dingen niet hebben, maar gezien de grootte van de voertuigen zijn er bepaalde dingen gewoonweg niet aan boord, noem een bezem, schep, kegels (van de verplichte minimale grootte), betonschaar, bonk etc. etc.
Andere regio's hebben die spullen nooit aan boord, maar er zijn dus specifieke zaken die wel in een noodhulpauto liggen en niet in een ''wijkagenten''-wagen.
(om een voorbeeld te noemen, sleutelbossen met +/- 50 sleutels van toegangshekken etc.)
Om nog een extra aanvulling te geven, in bepaalde regio's zijn er voertuigen (bijvoorbeeld dienstbussen / wijkauto's) die geen noodhulp uitrusting hebben, deze moeten het doen met een setje kegels, een AED, een rol lint en als het even mee zit een/twee (zware) kogelwerende vesten. Niet iedere dienstauto is geschikt om noodhulp mee te rijden.